انتقاد پلوسی از اشغال یک‌جانبه کرانه باختری

فارس نوشت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با هشدار درباره هرگونه اشغال یکجانبه کرانه باختری، گفت اجرای این طرح سیاست حمایت دو حزبی واشنگتن از تل‌آویو را تضعیف می‌کند.

در ادامه واکنش‌های منفی بین‌المللی به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این باره هشدار داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، پلوسی طی سخنرانی در نشست ویدئوکنفرانسی «شورای یهودیت دموکراتیک آمریکا» با ابراز نگرانی از تاکید تل‌آویو بر اجرای طرح اشغال کرانه باختری، گفت: «الحاق یکجانبه، آینده را در خطر قرار می‌دهد و منافع امنیتی آمریکا و یک‌دهه سیاست دو حزبی (حمایت از اسرائیل) را تضعیف می‌کند».

وی با حمایت از تفاهمنامه کمک نظامی چند میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی، توضیح داد: «اما از چیزی که می‌بینیم درباره طرح الحاق، در حال رخ دادن است، بسیار نگران هستیم».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: «من طرفدار سران فلسطینی، در این موضوع که شرکای خوبی برای مذاکره هستند، نیستم. ای کاش بهتر بودند. اما به گمانم همه می‌توانند در این موضوع (مذاکره) بهتر عمل کنند».

به نوشته وبگاه «تایمز اسراییل»، پلوسی با اشاره به طرحی که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در دسامبر سال قبل در مخالفت با اشغال و حمایت از راهکار دو دولتی تصویب کرده بودند، اجرای یکجانبه طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری را «غیرقابل قبول» دانست.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =