۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کاهش بارش در شهرستان کوهرنگ

ایرنا نوشت :مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های سال آبی جاری کوهرنگ که از قطب‌های بارشی مهم کشور است، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۵ درصد کاهش دارد و نصف سالها گذشته شده است.

مهران چراغپور افزود: بارش‌های امسال شهرستان کوهرنگ از ابتدای مهر تا ۱۷ خرداد، یک هزار و ۱۷۵ میلیمتر گزارش شده در حالی که این بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۱۴۳ میلیمتر بود.
وی ادامه داد: ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد در اسفند سال گذشته به صفر رسید و استان از نظر منابع آب پایدار و سفره‌های زیرزمینی همچنان در وضعیت نامناسبی قرار دارد.
چراغپور، با بیان اینکه تا ۱۵ روز آینده بارشی در استان شکل نمی‌گیرد، تصریح کرد: بارش‌های موثر سال جاری به پایان رسیده است اما در برخی روزها امکان وقوع رگبارهای پراکنده در ارتفاعات وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پراکندگی بارش‌ها در سال آبی جاری از وضعیت بهتری برخوردار شده است، افزود: با این وجود این بارش‌ها به سبب سطحی بودن آبها از دسترس استان خارج شده است.
چراغپور از کاهش نسبی دما برای روزهای آینده خبر داد و گفت: صبح روز شنبه هفدهم خردادماه شهرکرد با دمای هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان‌ها گزارش شد.
گفتنی است، چهارمحال و بختیاری در سال آبی جاری رتبه نخست خشکسالی در بین استان‌های کشور را دارد.
این استان با وجود اینکه سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز به شمار می‌رود اما ۶۶ درصد مساحت آن درگیر خشکسالی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =