صندوق های خرد اعتبارات زنان روستایی گامی به سوی اشتغال پایدار روستایی

١٠ صندوق خرد اعتبارات زنان روستایی که در سال ٩٤ اولین زیربنای آن ها گذاشته شده بود و آغاز به کارشان از سال ٩٥ بود، در مرحله دوم دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  ،رییس اداره ترویج و زنان شهرستان کوهرنگ گفت: در سال ٩٤ جلسه ای با دهیاران در بخش های صمصامی، مرکزی و بازفت پیرامون انتخاب تسهیلگر و کلیات تشکیل صندوق ها برگزار و تبادل نظر شد.
خانم عسگریان افزود : در سال ٩٥ با برگزاری جلسات متعدد در روستاهاتسهیلگران انتخاب شدند و با کمک آنان روسای هیئت مدیره انتخاب شدند و روند تاسیس صندوق ها صورت پذیرفت، یک صندوق در بخش صمصامی، چهار صندوق در بخش بازفت و پنج صندوق در بخش مرکزی، در مجموع ١٠ صندوق تاسیس گردید. هر صندوق دارای ٢٥ عضو خانم می باشد که طی ٦ ماه پس انداز و دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید شهرستان به راه اندازی کسب و کارهای کوچک و جدید پرداختند.
وی افزود: هر ١٠ صندوق وام های مرحله اول خود را تسویه نموده اند و ٦ صندوق منتظر دریافت مرحله دوم تسهیلات کسب و کار خرد زنان جهت توسعه فعالیت خود می باشند.
از جمله فعالیت های اعضای صندوق ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود: ١- بافت فرش، گلیم، جاجیم، تابلو فرش ٢- پرورش مرغ بومی ٣- پرواربندی بره و گوساله ٤- کشت سبزیجات و انواع گیاهان دارویی ٥- کشت موسیر و زعفران ٦- خیاطی و ...
میزان وام در مرحله اول برای هر صندوق به میزان ١٥٠ میلیون ریال و وام مرحله دوم به مبلغ ٥٠٠-٤٠٠ میلیون ریال افزایش یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =