وضعیت سفید کرونایی بشاگرد در روزهای قرمز استان هرمزگان / وقتی رعایت بهداشت اولویت همگانی شد

این روزها که استان هرمزگان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و چند شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند، شهرستان بشاگرد توانسته است وضعیت سفید خود را حفظ کند.

به گزارش خبرآنلاین از هرمزگان : این روزها استان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان شاهد رشد فزاینده‌ای بوده است. 

استاندار هرمزگان در تدابیر جدید برای جلوگیری از شیوع این ویروس به فرماندار هر شهرستان دستور تعطیلی بازارها و پارک‌ها را در صورت لزوم داده است.

‎علیرغم قرار گرفتن استان هرمزگان در وضعیت هشدار، شهرستان بشاگرد در شرق این استان یکی از مناطقی است که خوشبختانه وضعیت آن سفید بوده و تنها ۴ مورد مثبت کووید ۱۹ ثبت شده است.

‎اما وضعیت سفید بشاگرد دلیل بر نادیده گرفتن و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌شود و مردم و مسئولین باید حساسیت بیشتری در این باره به خرج دهند.

‎فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: باتوجه به تفویض اختیار استاندار برای حفظ وضعیت موجود محدودیت تردد به روستاهای شهرستان با همکاری مردم، دهیاری‌ها، شوراها و پشتیبانی بسیج اعمال می‌شود.

‎احمد محمودی اظهار داشت: همچنین به مدت یک‌ماه برگزاری هرگونه اجتماع اعم از جشن و عزاداری در شهرستان بشاگرد ممنوع است.

‎وی مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب کرد و افزود: از همشهریان ساکن در شهرستان‌ها دیگر درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامت خانواده‌های خود در یک‌ماه آینده از مراجعه به روستاها خوداری کنند.

‎فرماندار بشاگرد بیان داشت: با یاری خداوند و همکاری مردم فهیم شهرستان و رعایت الزامات بهداشتی بشاگرد را در وضعیت سفید نگه می‌داریم.

‎محمودی گفت: علیرغم اینکه بدلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط معدودی از شهروندان مقیم بشاگردی شهرستان‌های مجاور پر خطر استان تاکنون ۴ مورد مثبت کرونا در بشاگرد داشته‌ایم اما هنوز وضعیت مناسبت تری نسبت به سایر شهرستان‌ها داشته‌ایم.

‎وی تصریح کرد: این امر جز یاری خداوند و همکاری مردم میسر نمی‌شد، لذا نباید غافل باشیم کما اینکه شاهد هستیم شهرستان‌هایی که وضعیت بهتری نسبت به ما داشته‌اند با یک غفلت ساده و سهل انگاری مانند برگزاری یک مراسم جشن و یا عزاداری به یک باره در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

‎احمد محمودی ابراز داشت: باید کاملا حواسمان جمع باشد هم مسؤولان باید به وظایف خود در راستای اجرای مصوبات استانی و ملی و دستورات استاندار عمل کنند و آگاهی مردم را بالا ببرند و هم مردم باید حساسیت و همکاری لازم را داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =