تاکید بر وقف‌های مشارکتی و نیاز به آن در حوزه های مختلف/ سایه ی پررنگِ صدقه‌ای به نام وقف در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف‌های مشارکتی یکی دیگر از سیاست‌های اوقاف می باشد،اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاران ،خیران و واقفان در دستور کار اوقاف است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، حجت الاسلام امیری با بیان اینکه وقف آثار و برکات بسیاری در جامعه دارد، گفت: گاه افراد صدقه‌ای به نام وقف می‌دهند که تا سال‌ها اثراتش باقی می‌ماند.
مدیرکل اوقاف بیان کرد: واقفان و خیران باید به سمت نیازهای استان هدایت شوند که در این راستا کارشناسان ما در ادارات اوقاف شهرستان ها پاسخگوی سوالات مراجعین و واقفین و خیران می باشند.
حسن امیری با بیان اینکه مقام رهبری بر وقف‌های متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید دارند، ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی جامعه و عدم توانایی بسیاری از کسانی که نیت امورات خیر دارند ولی تمکن مالی آنها اجازه ی این کار را نمیدهد، اوقاف با ایجاد وقف مشارکتی پرونده ی ثواب را برای همگان مفتوح گذاشته است.
مدیرکل با اشاره به مطلب فوق افزود: وقف مشارکتی همه را در ثواب وقف کردن شریک می‌کند و دیگر لازم نیست برای واقف شدن، اموال زیادی داشت، بلکه هرکسی با هر اندازه قدرت مالی می‌تواند برای جامعه ی خود مفید واقع شود. اگر درگذشته یک نفر یک مدرسه را احداث می‌کرد، و امروز این امکان مادی برای تک ‌تک افراد فراهم نباشد، می‌توان به جای یک نفر، هزار نفر را در امر ساخت یک مدرسه سهیم کرد و هر کدام به اندازه توان سهیم شوند که این خود مشارکتی است.
وی با اشاره به این مطلب که وقف مشارکتی به معنای عزم و مشارکت عمومی مردم در یک موقوفه است و می‌تواند در رفع مشکلات و نیازهای یک جامعه راهگشا باشد، افزود: اگر مردم بدانند بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش گذشته رفع شده و همواره به نیت واقفان عمل می‌شود، به انجام وقف‌های جدید تشویق خواهند شد.
حجت الاسلام امیری در ادامه به موقوفه ی مشارکتی حضرت زهرا (س) که از سوی اوقاف در استان ایجاد شده است اشاره و بیان داشت: اوراق موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) ابزاری است که امکان وقف را برای همه اقشار جامعه در هر صنف و گروه و با هر مبلغی فراهم می‌کند، درواقع این اوراق برای توسعه فرهنگ وقف و ایجاد امکان برای مشارکت مردم در تمامی سطوح در این عرصه طراحی شده است.
وی افزود: ارزش هر سهم ۵۰هزارتومان بوده و این کار خیر خوشبختانه با استقبال بی‌نظیری هم استانی های عزیز همراه بود. ما با نهادینه کردن وقف‌های مشارکتی و تداوم این استقبال، می‌توانیم وقف‌های بزرگ را در راستای رفع محرومیت استان و نیز الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا(س) تحقق ببخشیم.
حجت الاسلام امیری تصریح کرد: خیران علاقمند می‌توانند برای خرید اوراق موقوفه، به ادارات اوقاف و امور خیریه استان مراجعه کنند، ضمن اینکه شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۵۷۵۵۵۲ نزد بانک رسالت به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) اختصاص یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =