وقوع سومین حریق در منطقه بلیط ‌بلند چهارمحال و بختیاری

ایسنا نوشت: مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از وقوع حریق در جنگل‌های بلیط‌ بلند در  محدوده دریاچه کارون ۴ خبر داد و گفت: در چند روز گذشته این سومین مورد وقوع آتش‌سوزی سوزی در این منطقه است.

علی‌ محمدی‌مقدم  از وقوع حریق در جنگل‌های بلیط‌ بلند در  محدوده دریاچه کارون ۴ خبر داد و گفت: در چند روز گذشته این سومین مورد وقوع آتش‌سوزی سوزی در این منطقه است که عامل اصلی وقع حریق در چند روز گذشته بی‌احتیاطی گردشگران در روشن کردن آتش بوده است.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در ۲ مورد حریق صورت گرفته در جنگل‌های بلیط بلند حدود ۴ هکتار  طعمه حریق شد، گفت: حریق شب گذشته با همکاری نیروهای امدادی و جوامع محلی اطفا شد و تعدادی نیرو نیز در محل مستقر هستند.
وی اضافه کرد: باتوجه به صعب‌العبور بودن منطقه خالی از سکنه است و گردشگران توسط تورهای رفتینگ کارون ۴ وارد منطقه می‌شود و مدیریت این سد هیچ‌گونه نظارتی بر حضور گردشگران در منطقه بلیط‌بلند شهرستان اردل ندارد.
محمدی‌مقدم با بیان اینکه عمر مفید سدها به علت وارد شدن رسوبات کاهش پیدا می‌کند، گفت: پوشش گیاهی مانع ورود رسوب به دریاچه سد در موقع بارندگی می‌شود، اما مدیریت سد کارون ۴ نسبت به حفظ پوشش گیاهی در حوالی این سد بی‌توجه بوده و هیچ‌گونه کمکی در اطفای حریق در این منطقه نمی‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =