افزایش ۲۵درصدی کرایه تاکسی در قزوین

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین، از اجرایی شدن نرخ کرایه در سال ۱۳۹۹ با ۲۵درصد افزایش به طور میانگین برای ناوگان حمل مسافر درون شهری (تاکسی ها) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری، افزایش نرخ کرایۀ ناوگان تاکسیرانی قزوین در سال ۱۳۹۹ شامل تاکسی های خطی، گردشی و آژانسی در تمامی مسیرها و خطوط نسبت به سال گذشته، با ۲۵درصد افزایش به طور میانگین اجرایی شد.
او ادامه داد: برچسب نرخ کرایه های جدید بین رانندگان تاکسی توزیع شده و تمامی رانندگان تاکسی مکلف به نصب آن در سمت راست شیشه جلوی تاکسی هستند تا برای مسافرین قابل دید باشد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: در اسفند ماه سال گذشته جلسات کارشناسی تعیین نرخ کرایه جدید در سازمان تاکسیرانی برگزار شد و با توجه به مسائلی همچون افزایش نرخ تورم، مشکل پول خرد و افزایش نرخ لوازم یدکی، نرخ جدید تعیین و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری اجرایی شد.
او بیان کرد: در هنگام برگزاری جلسات کارشناسی برای تعیین نرخ کرایه، نرخ ها با فواصل ۵۰۰تومانی تنظیم شد تا مشکلی از جهت تامین پول خرد برای شهروندان و تاکسیرانان پیش نیاید.
عرشیان خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم مقابله با شیوع ویروس کرونا بحث پرداخت الکترونیک کرایه به طور جدی در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است و در حال مذاکره با شرکت های ارائه دهنده خدمات نرم افزاری مربوطه هستیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: در سال جدید، نرخ کرایه ناوگان بار درون شهری شامل وانت بار، نیسان، خاور، کمپرسی، پیک موتوری و ... نیز با ۲۱درصد افزایش به طور میانگین اجرایی و ابلاغ شد.
عرشیان در پایان گفت: جهت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت سوار شدن ۳مسافر در تاکسی ها هیچگونه افزایش نرخ کرایه در نظر گرفته نشده و شهروندان گرامی در صورت مشاهده هر گونه تخلف در خصوص دریافت نرخ کرایه می توانند شکایات خود را به طور حضوری با نیروهای گشت و بازرسی حمل و نقل عمومی و مسئولان خطوط تاکسیرانی مستقر در سطح شهر، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۱۳۳ و سامانه ارتباط مردمی سازمان تاکسیرانی (سامت) به شماره ۳۳۸۳۹ به طور ۲۴ ساعته و شبانه روزی در میان گذارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =