چطور ایران صادرکننده اقلام مقابله با کرونا شد؟

مهر نوشت: رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به بحران کرونا، گفت: ما توانستیم ظرف مدت ۴۵ روز به تولید کننده اقلام کرونا تبدیل شویم.

محمدرضا شانه‌ساز، روز یکشنبه در مراسم افتتاح نخستین فاز شهرک تولید مواد موثره دارویی خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن در اراک، گفت: امروز در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، شاهد برداشته شدن گام‌های عملی هستیم.

وی افزود: ما کشوری هستیم که منابع و ذخایر مادی و معنوی زیادی داریم و یکی از این ذخایر نفت، مواد کانی و  مشتقات نفتی است. یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، این است که ما از خام‌فروشی فاصله بگیریم که امروز شاهد گامی در راستای پرهیز از خام فروشی مشتقات نفتی هستیم.

شانه ساز ادامه داد: باید توجه کرد که کشور ما پتانسیل‌های فراوانی دارد. یکی از مصادیق آن هماهنگی و همکاری بود که در بحث کرونا پیش آمد. یک مدیریت منسجم، چابک و خوب را برخلاف برخی تصوراتی که فکر می‌کردند، ما نمی توانیم‌ کار تیمی انجام دهیم، از راس کشور تا استان‌ها شکل گرفت، به طوری که ظرف ۴۵ روز از کشوری که کاملا در اقلام مرتبط با کرونا از مواد ضدعفونی کننده گرفته تا ماسک، کیت و...، وابسته بودیم، اما با همکاری خوب وزارت بهداشت و وزارت صمت، به تولید کننده بدل شدیم.

وی گفت: وزیر بهداشت جزو معدود وزرایی است که شخصا در زمینه تولید مواد اولیه دارویی تجارب کافی دارد، کارخانه و هلدینگ دارویی اداره کرده و از سال‌ها قبل با گروه‌های مختلف داخلی و خارجی برای رفتن به سمت تولید و ایجاد حلقه‌های تولید برنامه‌ریزی می‌کرد.

شانه ساز افزود: امروز در راستای تحقق این هدف مهم شاهد افتتاحیه این محصولات حدفاصل هستیم. استقلال اقتصادی در این بخش ظهور می‌کند و از کشور صادر کننده نفت خام یا نهایتا محصولات پتروشیمی، با استفاده از دانش جوانان‌مان به کشوری تبدیل خواهیم شد که دنیا به ما وابسته می‌شود و باید از این مزیت‌ها در این بخش استفاده کرد.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =