نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی استان اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی شود

ایرنانوشت : استاندار اصفهان گفت: باید نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در استان علاوه بر رعایت موارد بهداشتی برای معلولان مناسب‌سازی شود.

عباس رضایی روز یکشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان در سالن جلسات استانداری افزود: برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز تکلیف شرعی است نه تکلیف اداری. اقامه نماز جز اولویت‌های اصلی ماست و برای آن تمامی تلاش خود را به کار می‌بندیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: در صورتی که دستگاهی مصوبات ستاد نماز را اجرا نکرده باشد پیگیری خواهیم کرد تا این مصوبات به نحو احسن اجرا شود.

رضایی خاطرنشان کرد: برگزاری شورای اقامه نماز شهرستان‌ها پیگیری و بخشنامه آن به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

به گفته وی در تلاش هستیم بودجه مورد نیاز اقامه نماز استان را در سریع‌ترین زمان ممکن تامین کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به پیاده سازی معنای واقعی نماز در جامعه گفت: قرار شده کمیته‌ای متشکل از مسوول اقامه نماز استان با عضویت نمایندگانی از استانداری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و صداوسیما تشکیل شود.

وی ادامه داد: مباحث درباره نماز با هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی و به صورت کارشناسی در جلسه آتی مطرح شود.

رضایی افزود: همچنین مقرر شد در هر شهرستان میدانی با عنوان "نماز" نامگذاری شود، مساله مهم‌تر اینکه میزان اهتمام نسبت به مدیران کل استان و سازمان‌ها براساس برگزاری نماز است.

وی با بیان اینکه در ستاد کرونا استان برای برگزاری جلسات نماز اقدامات جدی صورت گرفت، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه در سراسر کشور و استان اصفهان شاهد برگزاری نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم مشروط به اینکه به وضعیت قرمز بازنگردیم.

 امام جمعه اصفهان مناسب سازی مساجد برای معلولان را خواستار شد

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان افزود: بسیاری از مساجد استان اذان را پخش نمی‌کنند و متاسفانه به بهانه کرونا بسیاری از مساجد پخش اذان را تعطیل کردند.

حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اظهارداشت: گوش دادن به اذان مستحب است و اگر کسی در موقع اذان صحبت کند در زمان مرگ نمی‌تواند شهادتین را بگوید.

وی با اشاره به مساله کمک به خدام مساجد تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی خادمان مساجد حقوق چندانی دریافت نمی‌کنند، از این رو از سازمان اوقاف و امور خیریه می‌خواهیم مبلغی را برای این افراد در نظر بگیرند تا بتوانند به امرار معاش زندگی خود بپردازند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۶ میلیون از جمعیت جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برای آن‌ها در مساجد و سرویس‌های بهداشتی مناسب سازی صورت نگرفته است که امیدواریم استان اصفهان به عنوان استان پیشتاز در راستای این امر اقدام کند.

در این جلسه اعضای ستاد اقامه نماز استان اصفهان حمایت مراکز حاکمیتی از برنامه‌های ستاد و همراهی بیشتر فرمانداران در راستای تشکیل شورای اقامه نماز استان و نیز همراهی جدی در بحث بودجه برای پیشبرد فعالیت‌ها و اهداف را خواستار شدند.

طبق آمار موجود در سراسر کشور ۹۰۰ نماز جمعه و در استان اصفهان ۹۰ نماز جمعه برگزار می‌شود که این استان بیشترین نماز جمعه کشور را به خود اختصاص داده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =