نخستین دوره جایزه کتاب سال بوشهر با ارتقای فرهنگ عمومی صورت گرفت

در نخستین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر که با هدف حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد، برنامه ریزی های مناسبی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه صورت پذیرفت.

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر: معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای این خبر اظهار داشت: نخستین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر، با هدف شناسایی و معرفی کتاب های ارزشمند، همچنین تشویق و حمایت از مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران و ارتقای سطح فرهنگ جامعه در سه بخش تالیف، ترجمه، و تصحیح برگزار شد.

آنیتا مظفری افزود: پس از انتشار فراخوان در مرداد ۹۸، کتابهایی با موضوع استان بوشهر که طی سالهای ۹۲ تا ۹۷ منتشر شده بود و کتاب هایی با موضوعات دیگر که چاپ اول آنها مربوط به سال های ۹۶ و ۹۷ بود که در مجموع به  ۹۵ عنوان کتاب رسید به واحد کتاب این اداره کل ارسال شد.

وی افزود: این ۹۵ عنوان کتاب، جهت داوری به خانه کتاب در تهران فرستاده شد که طی سه مرحله داوری، با در نظر گرفتن معیارهایی از جمله تاثیرگذاری در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی، تازگی و نوآوری در موضوع، ساختار پرداخت و نگاه کتاب، رعایت استاندارد ها در ساخت، فصل بندی نگارش، دستور زبان و واژگان، رعایت استاندارد ها در ذکر منابع و مآخذ در آثار تحقیقی و پژوهشی، بهره مندی از قدرت تحلیل و استنتاج منطقی، ارزشمندی علمی و محتوایی کتاب، استحکام و زیبایی زبان، رعایت استانداردهای تالیف، تصحیح و ترجمه و پاکیزگی و آراستگی کتاب از حیث حروف چینی، صفحه بندی و چاپ مورد ارزیابی هیئت داوران که متشکل از ۲۷ تن از اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی بود قرار گرفت.

مظفری در ادامه بیان کرد: ۴ اثر به عنوان برگزیده و ۶ اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شدند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: پیش نویس فراخوان دومین دوره جایزه کتاب سال بوشهر آماده شده که در نیمه دوم سال ۹۹ منتشر خواهد شد. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =