نرخ شیوع اعتیاد در روستاهای خراسان شمالی بیش از شهرهاست

استاندار خراسان شمالی نرخ شیوع اعتیاد در روستاهای استان را ۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: این عدد در شهرها ۹ درصد و در کل استان ۱۱ درصد است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی : محمدعلی شجاعی ظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد اظهار کرد: چند ماه قبل این شورا ۵ مصوبه داشته که ۲ مورد را انجام نداده‌اید. این چه ربطی به کرونا دارد؟ لذا از این پس تمام جلسات را با خود من هماهنگ کنید.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به آمار اعتیاد در خراسان شمالی بیان کرد: وضعیت در استان رو به بهبود است اما نیاز داریم با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

وی از تهیه و تحلیل آمار اعتیاد در خراسان شمالی خبر داد و افزود: این تحلیل اکنون تابلو راه ماست و باید طبق آن عمل کنیم.

شجاعی خطاب به مدیران دستگاه‌های مربوطه گفت: باید برنامه‌ها در شهرهایی که بالای میانگین استان از نظر نرخ اعتیاد هستند به صورت ویژه‌تر دنبال شود لذا آمار را کنار نگذارید و طبق آنها برنامه جامعی داشته باشید و مشخص کنید بناست ظرف چه مدتی به چه آماری برسید.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: اگر به این نتیجه رسیدیم که یک محله در بجنورد مشکل بیشتری دارد باید صدا و سیما، دانشگاه، شهرداری و بسیاری از نهادهای دیگر برنامه‌های خود را در آن محل‌ها اجرا کنند زیرا اگر تمام فعالیت‌ها به هم وصل شوند اثرگذار است در غیر این صورت اعتیاد کار خودش را می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نرخ شیوع اعتیاد در استان ۱۱ و ۵۸ صدم است افزود: این عدد در روستاها ۱۴ درصد و در شهرها ۹ درصد است لذا باید هدف گذاری این باشد که در روستاها شرایط بهبود یابد.

شجاعی اضافه کرد: اعتبارات تمام دستگاه‌ها برای مقابله با اعتیاد مشخص شده و این عدد تجمیع شود و برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

استاندار خراسان شمالی در انتها گفت: ما دور هم می‌نشینیم و به یکدیگر توصیه می‌کنیم در حالی که باید کار انجام شود و با کاغذ بازی کار استان پیش نخواهد رفت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =