اصلاح نگرش‌ نسبت به افزایش جمعیت استان قزوین

استاندار قزوین گفت: تلاش دستگاه‌ها باید بر این باشد که رویه‌های جمعیتی اصلاح شود و ارتقای جمعیت در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در شورای جمعیت استان قزوین، گفت: در این برنامه ۱۰ساله باید برای برنامه ریزی و اصلاح فرایندهای جمعیتی استان اقدام کنیم در غیر این صورت برای تامین نیروی انسانی و نیروی کار در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.
او بیان کرد: طی ۲۰سال گذشته برای کنترل و مهار جمعیتی کشور تلاش شد و فضای جامعه مبنی بر کنترل جمعیت و فرزند کمتر، زندگی بهتر بود و الان باید به سمت فرزند بیشتر، توسعه پایدارتر حرکت کنیم.
جمالی پور گفت: تلاش دستگاه‌ها باید بر این باشد که این رویه‌ها اصلاح شود و ارتقای جمعیت در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان قرار گیرد.
او با بیان اینکه باید سیاست افزایش جمعیتی را در میان کارمندان نیز در پیش بگیریم، افزود: حذف مهدکودک‌ها از ادارات یک خطا بود که موجب شد فرزندآوری کاهش یابد و باید در قالب یک بسته رفاهی برای فعال سازی این طرح‌ها اقدام شود.
استاندار قزوین با بیان اینکه کاهش جمعیت تنها به مساله فقر مرتبط نیست، گفت: متاسفانه برخی دیدگاه‌ها از قبیل تجمل گرایی، رفاه طلبی و... نیز موجب شده است تا نگاه جامعه به افزایش جمعیت تغییر کند و آسیب‌های زیادی برای کشور داشته باشد.
این مقام مسئول اضافه کرد: متاسفانه طی این سال‌ها رفتارها، آموزش‌ها و بسترسازی‌های غلط ما مسئولان موجب شد که برای اولین بار جمهوری اسلامی در یک مرحله از تاریخ کشور در کاهش جمعیت به مسیری برود که پرخطر باشد و باید اصلاح شود.
استاندار قزوین گفت: باید صادقانه با مردم استان صحبت کرد و با کمک رسانه‌ها، علمای دینی، جامعه پزشکی و... برای اصلاح نگرش‌ها و دیدگاه‌ها نسبت به افزایش جمعیت اقدام کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =