آیت‌الله اعرافی: حوزه علمیه باید پاسخگوتر باشد

مهر نوشت: مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه باید پاسخگوتر، بیدارتر، اجتماعی‌تر، انقلابی‌تر و علمی‌تر باشد، افزود: شورای عالی مجموعه‌ای از اسناد مدیریت حوزه را به تصویب نهایی رسانده است.

 آیت الله علیرضا اعرافی ظهر دوشنبه در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مرکز استان با اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه حوزه با وجود پیشرفت‌های خود، برخی از ظرفیت‌هایش به فعلیت نرسیده است، افزود: آینده تشیع، مکتب اهل بیت (ع)، اسلام و بشریت به کار حوزویان گره خورده است.

وی با بیان اینکه حوزه باید پاسخگوتر، بیدارتر، اجتماعی‌تر، انقلابی‌تر و علمی‌تر باشد، افزود: شورای عالی مجموعه‌ای از اسناد مدیریت حوزه را به تصویب نهایی رسانده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های با اشاره به ترسیم ۱۵ نظام جامع راه طی دراز مدت برای حوزه تصریح کرد: در شورای گسترش صدها مصوبه گذرانده شده و بسیاری از مجوزهای اصولی یا موقت تبدیل به دائم شده است و بخش‌هایی از قوانین این شورا نیز اصلاح شد.

وی بیان کرد: در شورای گسترش قلمروی تازه ای برای صدور مجوزهای حوزوی برای مراکز فرهنگی، تبلیغی و هنری در حوزه گشوده شده است که از جمله می‌توان به صدور هزار و ۲۰۰ مدرک برای ایثارگران اشاره کرد.

آیت الله اعرافی گفت: در شورای پژوهش به عنوان یکی از شوراهای فعال نزدیک به ۵۰ طرح به تصویب رسیده است.

وی اظهار داشت: ارتباطات ما با بخش‌های مختلف حوزوی باید برای بهره گیری از افکار دیگران، اطلاع رسانی و فعال‌تر شدن حوزه در عرصه‌های مختلف بیشتر شود.

وی گشودن باب ارتباط دیجیتال را یکی از اقدامات انجام گرفته نامید و افزود: بهره گیری از امکانات فضای مجازی در ارتباطات حوزوی بسیار اهمیت دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: در طرح آمایش کار ویژه‌های روحانیت شناسایی شد و بیش از ۵۰ نهادی که باید محصول حوزه را به کار بگیرند، شناسایی و نشانه گذاری شده است.

وی با اشاره به ایجاد درختواره دانشی در حوزه آموزش افزود: نکته مهم در این درختواره این است که افق‌های دانشی حوزه تصویر شده و برای نخستین بار متن و قلب حوزه به تمام رسالت‌هایش توجه کرده است که این اقدام با همکاری نزدیک به ۵۰۰ نفر از اساتید انجام شد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در حوزه آموزش بیش از ۶۰ عنوان متن جدید پایه ریزی شد، تصریح کرد: در حوزه آموزش ارزیابی از مدارس و مراکز و رتبه بندی ها کلید خورده است.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =