۵۷۳۶ بسته حمایتی بین نیازمندان توسط بسیج کارمندان سپاه گیلان توزیع شد

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان گفت: این سازمان در بحران کرونا با همکاری برخی ادارات‌کل استان بیش از ۵ هزار و ۷۳۶ بسته بین نیازمندان توزیع کرد.

به گزارش خبرآنلاین از رشت : سرهنگ پاسدار عباس حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهدا از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم همواره تمام وجودش را وقف اسلام و ولایت کرد و یک خدمتگزار واقعی برای مردم بود و بنده توصیه می‌کنم که حتماً وصیت‌نامه این شهید بزرگوار هر ماه مطالعه شود.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان ابراز داشت: حاج قاسم در وصیت‌نامه خود خطاب به مسئولان کشور از جمله افرادی که خود را اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌دانند گفته است که در هر رقابتی که با یکدیگر دارید اگر عمل شما تضعیف‌کننده دین باشد مغضوب اهل‌بیت(ع) قرار می‌گیرید.

حسینی با بیان اینکه اگر مسئولان چند اصلی که شهید سلیمانی به آن اشاره کرد را در حوزه کاری خود در نظر بگیرند بسیار تاثیرگذار خواهد بود افزود: سال ۹۸ سال خوبی برای کشورمان نبود و با حوادث مختلفی از جمله سیل ویرانگر، زلزله، تحریم‌های بی‌رحمانه و غیرعادلانه رژیم تروریستی آمریکا، بحران برف و اغتشاشات ناشی از افزایش قیمت بنزین روبه‌رو بودیم.

وی با اشاره به بحران کرونا در سطح کشور گفت: سپاه و بسیج در بحران کرونا بسیار خوش درخشیدند البته جنایت آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی در واقع اوج حوادث سال ۹۸ بود و در ادامه رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که ما در برابر تمام این سختی‌ها سربلندی‌هایی هم داشتیم و در این حوادث فرصت‌هایی ایجاد شد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مردم در حوادث گوناگون از جمله سیل و بحران کرونا حماسه آفریدند خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران نیز در کنار مردم اقدامات‌ بسیار خوبی داشت و اگر تدابیر سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان نبود استان در بحران کرونا بیشتر آسیب می‌دید.

حسینی با اشاره فعالیت ۱۷ حوزه کارمندی، ۲۶۰ پایگاه و فعالیت بیش از ۲۵ هزار بسیجی در سطح ادارات کل استان گفت: همزمان با آغاز شیوع کرونا، ماموریت‌هایی به بسیج کارمندان سپاه گیلان داده شد که توزیع ۷ هزار عدد ماسک بهداشتی بین ادارات‌کل، تهیه و توزیع ۵ هزار مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع ۶۰۰ لیتر مواد ضدعفونی در ادارات از جمله این اقدامات بود.

وی با بیان اینکه در این ایام ۲۰ نفر از بسیجیان ادارات به‌عنوان نماینده سپاه در داروخانه‌های سطح شهر رشت خدمات‌رسانی کردند افزود: ۱۵ نفر از بسیجیان به‌صورت داوطلب در حوزه نظارت بر اصناف کمک کردند و ۳ نفر از فرماندهان پایگاه نیز به‌مدت ۲۰ روز شبانه‌روزی در بیمارستان‌ها مشغول خدمت به مردم و بیماران بودند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ۱۵۰ بسته حمایتی و هر بسته به ارزش ۳۰۰ هزار تومان در اسفندماه بین افراد بی بضاعت توزیع شد تصریح کرد: فراهم کردن مکان اسکان و استراحت برای پزشکان و کادر درمانی که قرار بود در بیمارستان صحرایی رشت خدمات‌رسانی کنند جزو دیگر اقدامات بسیج کارمندان سپاه گیلان بود.

حسینی عنوان داشت: در این ایام ارتباط بسیار خوبی با مدیران استان جهت مقابله با کرونا داشتیم و برای ضدعفونی ادارات و جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح ادارات با مدیران در تعامل بودیم تا اینکه رهبر معظم انقلاب در ماه شعبان پیشنهاد برگزاری رزمایش مواسات را دادند و مردم جهادی پای کار آمدند و بسیاری از مشکلات استان رفع شد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مومنانه در مرکز استان خاطرنشان کرد: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، قرارگاهی تحت عنوان مواسات، همدلی و کمک مومنانه در مرکز استان گیلان راه‌اندازی شد و اقدامات خوبی در جهت کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا حول محور این قرارگاه در سطح استان انجام شد.

حسینی افزود: در این ایام بسیج کارمندان سپاه گیلان بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان بین نیازمندان در شهرستان‌ها کمک کرده که از این مبلغ تقریباً ۷۸۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان کمک ادارات‌کل بوده و یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان نیز توسط حوزه‌های کارمندی ما در سطح شهرستان‌ها به نیازمندان کمک شد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه هزار و ۶۱۲ بسته حمایتی و هر بسته به ارزش ۳۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد که ارزش کلی این بسته‌ها ۴۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود و توزیع ۹۲ عدد بُن خرید کالا هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان و همچنین توزیع ۹۰۹ قطعه کارت هدیه بانکی بین نیازمندان از دیگر اقدامات بود.

حسینی بیان داشت: ۲۰۰ کیلو مرغ برای توزیع بین نیازمندان به پایگاه‌ها داده شد و در راستای کمک به موکب‌های اربعین نیز ۲ هزار و ۵۰۰ گونی آرد به‌صورت رایگان در اختیار موکب‌ها قرار گرفت که برای افراد بی‌بضاعت نان تهیه و توزیع می‌کردند و توزیع گوشت گرم گوسفند بین افراد بی‌بضاعت نیز جزو دیگر اقدامات بسیج کارمندان سپاه در این ایام بود.

وی با بیان اینکه در بحران کرونا به‌طور کلی ۵ هزار و ۷۳۶ بسته کمک معیشتی توسط بسیج کارمندان سپاه گیلان بین افراد بی‌بضاعت توزیع شد افزود: ارزش ریالی مجموع این بسته‌ها تقریباً یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بود البته یک سری از ادارات‌کل هم در این ایام واقعاً پای کار بودند و به ما در خدمات‌رسانی کمک کردند که از مدیران این ادارات تشکر می‌کنم.

حسینی با اشاره به اینکه خدمت به مردم یکی از شاخصه‌های مهم سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان است خاطرنشان کرد: اجرای میز خدمت جهادی در سطح مساجد و مصلی‌های استان و همچنین پیگیری جدی سلامت اداری و مبارزه با فساد در سطح ادارات از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه جای مدیری که فساد دارد در ادارات نیست و این زیبنده استان گیلان نیست گفت: اجرای برنامه‌هایی جهت رفع موانع تولید، پیگیری و مطالبه‌گری تکریم ارباب رجوع، حمایت از نیروهای انقلابی در سطح ادارات جهت پیشبرد اهداف نظام‌ و رفع مشکلات مردم از دیگر برنامه‌های بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان به‌شمار می‌روند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان افزود: پیگیری مطالبه امر به‌معروف و نهی از منکر که یک واجب فراموش شده است را نیز در دستور کار قرار دادیم و این موضوع باید در سطح ادارات به‌صورت جدی پیگیری شود اما بعضی مدیران نسبت به آن بی‌تفاوت هستند در صورتی‌که این موضوع به‌همراه عفاف و حجاب باید در سطح ادارات جدی گرفته شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =