کاهش ۶۴درصدی پرونده های مسن دادگستری استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه هفته بزرگداشت قوه قضائیه فرصتی مغتنم ودمناسب جهت اطلاع رسانی دستاوردها و فعالیت های انجام شده و تقویت جنبه مردمی این قوه است گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی برای تجلی عدالت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ غلامعلی دهشیری در نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه با اشاره به تحول صورت گرفته در قوه قضائیه پس از حضور آیت الله دکتر رئیسی گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب جهت اطلاع رسانی دستاوردها،  اقدامات جهادی و تحولات عظیمی است که در حدود ۱۵ ماه حضور موثر و حکیمانه ایشان انجام شده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید علیرغم تمام چالش های پیشروی کشور در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه مقابله با ویروس کرونا افزود: ضرورت تحقق این شعار می طلبد تا هر مجموعه  و دستگاهی به فراخور وظایف و با توجه به برنامه ها و اهداف  تعیین شده، در خدمات خود به مردم ولایی یک جهشی را داشته باشد.
دهشیری تصریح کرد: پس از تغییرات مدیریتی در دستگاه قضای استان، مدیران و کارکنان این مجموعه در لبیک به رهبر معظم انقلاب و با یک کار جهادی علاوه بر رسیدگی به پرونده های وارده بیش از ده هزار پرونده معوق را مورد رسیدگی قرار دادند.
رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: کاهش ۶۴درصدی پرونده های مسن نماد عینی لبیک به رهبری در تحقق شعار سال در دادگستری کل استان است.
وی با بیان اینکه رسیدگی به این تعداد پرونده مسن با جهش کیفیت و به دور از آمارگرایی بوده است تصریح کرد: یک سری برنامه های زیر ساختی برای ارتقای آگاهی و مهارتهای حقوقی قضات و کارکنان و اتقان آراء و استحکام احکام دادگاه نیز وجود دارد که در هفته قوه قضائیه به اطلاع مردم خواهد رسید.
دهشیری با قرایت روایتی مبنی بر اینکه یک لحظه عدالت ورزی بهتر از ۷۰ سال عبادت است اظهار داست عدالت ورزی نوعی عبادت اجتماعی است که خیر و نفع ان برای جامعه از عبادت فردی بیشتر است گفت: کار قضا کاری سخت و دشوار است به گونه ای که قاضی بر لبه شمشیر در حال حرکت است.
وی در ادامه در تبیین شخصیت والای شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی فقیهی وارسته، دانشمندی فرهخیته، متفکری فرزانه، عالمی با سواد و دیندار بود که قوه قضائیه را با فکر بلندش از آشفته بازار بعد از انقلاب نجات داد.
 عالی ترین مقام قضائی استان یزد تصریح کرد: خدمات مانای این شهید بزرگوار در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش نشدنی است.
وی با بیان اینکه دشمنان به گمان خود با حدف فیزیکی یاران وفادار حضرت امام ره و شخصیت های فکری، اجرایی و مدیریتی انقلاب اسلامی، مانند شهید مطهری و بهشتی به دنبال به زانو درآوردن آن بودند افزود: اما غافل از اینکه این انقلاب که با خون شهدا آبیاری شده تحت سایه ولایت امامین انقلاب اسلامی و حضور آگاهانه مردم در صحنه با شتاب به پیش می رود.
دهشیری با اشاره به نگرانی های موجود در خصوص شیوع مجدد ویروس کرونا گفت: باید در برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضائیه که باید هفته عدالت نامید هم نسبت به برنامه های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی توجه داشت و هم از ظرفیت فضای مجازی به بهترین نحو بهره برد.
وی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سازمان و موسسات عمومی ارائه دهنده خدمات قضائی در صورت امکان و حدود مقررات یک روز در هفته خدمات خود را به صورت رایگان یا باتخفیف به مراجعین ارائه کنند .
دهشیری با اشاره به تقارن هفته بزرگداشت قوه قضائیه با هفته افشای حقوق بشر آمریکایی بر لزوم پر رنگ برگزار شدن برنامه های این هفته تاکید کرد و افزود: دستگاه قضای استان هم با تمام ظرفیت خود در جهت افشای چهره منافق و دروغگوی استکبار جهانی پای کار است.
شایان ذکر است در این نشست هر یک از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی استان و نمایندگان مدعو آنها به بیان دیدگاه ها و نظرات سازنده و پیشنهادات موثر و تعامل خود در زمینه هر چه بهتر برگزار شدن هفته قوه قضاییه پرداختند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =