وضعیت قرمز کرونایی در تایباد / هشدارهای مکرری که مردم جدی نگرفتند

شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی این روزها دوباره در وضعیت قرمز در مقابل کرونا قرار گرفته و لازم است شهروندان مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی :براساس آمارها و همچنین هشدارهای ارائه شده تایباد از نظر شیوع کرونا دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

محسن سیاح؛ فرماندار و رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس تایباد در این زمینه اظهار داشت: یکی از دلایلی که وضعیت تایباد به این روز رسیده، عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی از ناحیه مردم، اصناف، مراسمات مذهبی که منجر به اجتماع مردمی شده است، می‌باشد.

وی گفت: ما مکررا هشدار دادیم و عده‌ای جدی نگرفتند، ما باز هم هشدار می‌دهیم، هر بیمار ۱۲ نفر را می‌تواند مبتلا کند.

فرماندار تایباد گفت : تقریبا روند گسترش بیماری از توان خدمات ما پیشی گرفته، از مردم شهرستان می‌خواهیم توصیه‌ها و تاکیدات دانشگاه علوم پزشکی را جدی بگیرند، سفرهای غیرضروری را انجام ندهند. استفاده از ماسک در اماکن عمومی را جدی بگیرند.

وی افزود: تا عادی شدن شرایط شهرستان برگزاری هر مراسمی که منجر به اجتماع شود، از جمله مذهبی، خانوادگی یا اداری ممنوع است و اگر رعایت نکنند مطمئنا برخورد خواهد شد.

فرماندار تایباد بیان داشت : در دو موضوع امنیت و سلامت با کسی تعارف نداریم و خط قرمز ما است، استدعا داریم همه اقشار مردم در این زمینه کمک کنند تا بتوانیم موضوع را مدیریت کنیم.

سیاح افزود: در جلسه شورای تامین مصوباتی در زمینه تردد و فاصله‌گذاری اجتماعی داشتیم؛ به هیچ عنوان هرگونه مراسم مذهبی تا اطلاع ثانوی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: هر برنامه عروسی، ترحیم، مذهبی و اداری تا اطلاع ثانوی ممنوع و ترمینال شهر به خارج از شهر منتقل خواهد شد و خودروهای سواری بین شهری در کنار دانشگاه آزاد مستقر خواهند شد. 

سیاح بیان داشت: تمامی کسبه و بازاریان باید پروتکل‌ها را رعایت و اگر رعایت نکنند، سراغ محدودیت و ممنوعیت خواهیم رفت. کارگاه‌های  ساخت ماسک مجددا فعال خواهند شد و اگر نیازمندی بود، ستاد مردمی تامین خواهد کرد.

وی گفت : بازگشایی مدارس اختیاری است و هیچ اجباری برای حضور در مدارس نیست، مگر در برخی مقاطع که آزمون باید بصورت حضوری انجام پذیرد. در مرحله اول ورود بیماری با همکاری خوب مردم و تمام بخش‌ها، وضعیت بسیار عالی داشتیم اما در حال حاضر وضعیت شهرستان رو به بحران می‌رود و تنها راهکار جلوگیری از بحران، مشارکت همه مردم است.

 رئیس ستاد کرونا شهرستان تایباد افزود: در مرز فقط حوزه تجاری انجام می‌گیرد اما دغدغه‌هایی وجود دارد، همه بخش‌هایی که در مرز دوغارون فعالیت می‌کنند ملزم به اشتفاده از ماسک هستند. 

وی خاطرنشان کرد: از تمامی ظرفیت شهرستان چه اجرایی و چه امنیتی استفاده خواهیم کرد تا وضعیت را به عادی برگردانیم‌، مجددا اعلام می‌کنیم هر مراسمی ممنوع است و امیدواریم دوستان این موضوع را جدی بگیرند تا به مرحله برخورد قهری نرسد.

حیدر احسانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد نیز گفت: در یک هفته گذشته ۱۵۰ بیمار مثبت داشتیم که بیش از ۵۰ بستری جدید داشتیم. 

وی افزود: بیمارستان تایباد برای حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت طراحی شده و الان مشکلات آن قابل لمس است آی سی یو تایباد پر و تمام دستگاه‌های «ونتیلاتور» در حال کار است و اگر یک نفر اضافه شود یا باید اعزام شود یا یک مریض از دستگاه جدا شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =