۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
خداحافظی حسینی‌پور از خانه کتاب

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مراسم تودیع نیکنام حسینی پور مدیرعامل پیشین موسسه خانه کتاب، در پژوهشگاه فرهنگ هنر و معماری برگزار شد.

در مراسم تودیع نیکنام حسینی پور مدیرعامل پیشین موسسه خانه کتاب، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیکنام حسینی پور در موسسه خانه کتاب فعالیت‌هایی ستودنی داشت و این شعار وزیر را که «ایران فقط تهران نیست» تحقق بخشید. حوزه فرهنگ، حوزه‌ای است که به نوآوری و خلاقیت نیاز دارد. پیدا کردن راه جدید در خانه کتاب اقدام خوبی است؛ قبل از اینکه جایی شروع کند موسسه خانه کتاب توانست فعالیت‌های خوبی را در زمینه کرونا انجام دهد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موسسه خانه کتاب در دوره حسینی پور توانست بسیاری از بدهی‌ها را به سامان برساند. سادگی و صفای نیکنام حسینی پور باعث شد، حالت آمرانه در موسسه خانه کتاب از بین برود.

در ادامه این مراسم اسماعیل امینی شاعر، گفت: آدم‌هایی که در حوزه خودشان متخصص هستند، هر جا بروند به آنجا اعتبار می‌دهند. آقای حسینی پور هم از زمره این دست از آدم هاست که خودش اعتبار دارد. پستش چیزی به او اضافه نمی کند بلکه اعتبارش به پستش چیزی می‌افزاید.

او افزود: اختلالات موجود در مدیریت فرهنگی در کار نیکنام حسینی پور وجود نداشت. نوع برخورد کارمندان موسسه خانه کتاب هم در دوران او تغییر کرده بود. هرجا کار زیاد و تخصصی باشد، از آدم‌های حسابی استفاده می‌کنند. ما باید قدرشناس حسینی پور باشیم که دنبال مطرح کردن خود در رسانه نبود.

اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان هم بیان کرد: حسینی پور نه تنها مقام بلکه مسئولیت را به معنای تام و تمام داشت. در تیم او خبری از بایکوت کردن افراد نبود و به صنوف به جای سلیقه توجه کرد. هر کجا به کمک نیاز داشتیم، آقای حسینی پور در میدان بود. سال ۹۸ و ۹۹ انجمن صنفی مترجمان با موسسه خانه کتاب همکاری کرد و ویژگی بزرگ او ریسک پذیری‌اش است. از جمله کارهای او که انجامش به شجاعت نیاز داشت، ورود به مسئله اعطای وام و تسهیلات به اهالی قلم بود.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =