قرارداد ساخت پردیس سینمایی شهر یزد امضا شد

قرارداد ساخت پردیس سینمایی شهر یزد که با مشارکت حوزه هنری کشور احداث می‌شود با حضور مسئولان ارشد شهر یزد و حوزه هنری کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد، شهردار یزد در این جلسه با یادآوری نزدیک شدن به سومین سالگرد ثبت جهانی یزد گفت: یکی از مهمترین وظایفی که در این موضوع برعهده ما گذاشته شده، فراهم کردن زمینه حضور هرچه بیشتر گردشگران در بافت است که لازمه آن ایجاد جذابیت و فضاهای متنوع می باشد.
جمال الدین عزیزی اظهار داشت: از دلایل اصلی اجرای پروژه پردیس سینمایی در این فضا، ایجاد یک محیط خوب در مسیر گردشگران بوده است.
وی با تشکر از حوزه هنری و نگاه ویژه به یزد که منجر به انجام این سرمایه گذاری شد، تأکید کرد: همه پتانسیل و توان خود را برای کیفیت مطلوب و رعایت شرایط میراث در این پروژه به کار می گیریم تا علاوه بر انجام یک امر فرهنگی، در زمینه ساخت و ساز نیز بتوانیم الگویی را معرفی کنیم.
شهردار شهر میراث جهانی یزد اظهار امیدواری نمود: اجرای این پروژه فتح بابی باشد تا پروژه هایی دیگر در حوزه های کتاب، بانوان و ... نیز در این بافت به مرحله اجرا درآید.
در ابتدای این جلسه نیز رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد در این نشست با اشاره به اینکه این پروژه با مشارکت حوزه هنری کشور و با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۲۶ میلیارد تومان احداث خواهد شد، اظهار کرد: پردیس سینمایی شهر یزد در ۵ طبقه و با رعایت استانداردهای بافت تاریخی یزد در قالب قرارداد BOT در بلوار بسیج ساخته خواهد شد.
محمد شیبانی بابیان اینکه طبق قانون یکی از وظایف شهرداری‌ها تأمین فضای ورزشی و فرهنگی است، افزود: این پروژه در مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم پاسخ مطلوبی به مطالبات شهروندان باشد.
وی تأکید کرد: این سینما دارای ۵ سالن نمایش و فضاهای فرهنگی، رفاهی و تفریحی مجهزی خواهد بود، تأکید کرد: پردیس سینمایی شهر در زمینی به مساحت ۲ هزار متر احداث خواهد شد.
گفتنی است در این مراسم «عبدالحمید قره‌داغی» معاون اداری مالی حوزه هنری کشور، «ونوس عامری» و «محسن عباسی هرفته» اعضای شورای اسلامی شهر، «جمال الدین عزیزی» شهردار یزد، «میثم کوچک زاده» مدیر حوزه هنری استان، «محمد یارمند» مدیرکل امور شهری استانداری و «مصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی استان حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =