۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
لزوم توسعه گلخانه ها

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه گلخانه‌ها از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی درسال جهش تولید است و هم اکنون نیز ۱۸ هزار هکتار گلخانه فعال در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، محمدعلی طهماسبی افزود: مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای هم اکنون درکشور به ۲۴ میلیون رسیده است.

وی بیان کرد: علاوه بر تولیدات باغات و گلخانه‌ها چندین میلیارد گل شاخه بریده و گیاهان زینتی و گلدانی در کشور تولید می‌شود.
 طهماسبی اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی از جمله طرح‌های اراضی شیبدار، توسعه گلخانه ای اعتبارات لازم در نظر گرفته شده و به استان‌ها ارسال می‌شود.

 معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با اجرای طرحها در راستای جهش تولید در زمینه افزایش تولید، کاهش واردات و توسعه صادرات گام های جدی برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار باغ در کشور وجود دارد، یادآور شد: در حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از این باغات بارور  و مابقی آنها در مدار تولید قرار دارد.

 معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از باغات موجود در کشور ۹۰۰ هزار هکتار از باغات سالخورده است که در قالب طرح «اصلاح» این باغات بازسازی می‌شوند.

طهماسبی تصریح کرد: حدود یک ششم از تولیدات کشاورزی در بخش باغبانی انجام می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =