مجتمع مراکز نوآوری اردبیل افتتاح شد

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مجتمع مراکز نوآوری استان اردبیل در شهرک اداری راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حبیب ابراهیم پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: به میمنت سفر پرخیر و برکت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ما مجتمع مراکز نوآوری استان را افتتاح کردیم تا در این مجموعه در گام اول چهار مرکز نوآور فعالیت خود را آغاز کنند.

ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: این چهار مرکز شامل مرکز نوآوری پویانمایی، رسانه و بازی‌های رایانه‌ای، مرکز نوآوری عسل و فرآورده‌های آن، مرکز نوآوری گیاهان دارویی و داروی گیاهی و مرکز خدمات فناوری و کسب و کارهای نوپاست.

وی بیان کرد: در بازدیدی که معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از این مرکز داشتند، با جدیدترین محصولات مراکز نوآور و شرکت‌های دانش بنیان آشنا شده تا بستر حمایتی بیشتر از این مجموعه‌ها فراهم آید.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه در ماه‌های اخیر و با هدف مقابله با ویروس کرونا اقدامات شاخصی توسط شرکت‌های دانش بنیان در کنترل و پیشگیری از این بیماری انجام شده است، گفت: طراحی و تولید ربات حکیم و ماسک، تولید کابین‌های ضدعفونی کننده، ژل ضدعفونی کننده، لباس ایزوله مخصوص کادر درمانی، ماسک‌های حرارتی برای افزایش دمای ریه، سامانه تشخیص ویروس کووید – ۱۹ با اشعه ایکس، تولید شیلد ایزوله محافظ صورت و ... از دستاوردهای فناوران پارک است.

ابراهیم‌پور افزود: در کنار کمک ۲۰ میلیارد تومانی معاونت علمی رئیس جمهور در خرید ساختمان مرکز نوآور ۱۰ میلیارد تومان نیز برای کمک به این شرکت‌ها و به همین مبلغ اعتبار برای حمایت از مرکز نوآوری سلامت دانشگاه آزاد اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در کنار افتتاح مرکز نوآوری استان خطوط تولید جدید شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک را نیز افتتاح کرد و به صورت ویدئوکنفرانس با فعالیت چندین شرکت تولیدی و همچنین آزمایشگاه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی آشنا شده شد.

ابراهیم‌پور اظهار کرد: آزمایشگاه بیوتکنولوژی به صورت رایگان برای استارت‌آپ‌ها ارائه خدمات می‌کند تا فضای توانمندی شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی فراهم آید.

وی به راه‌اندازی آزمایشگاه صنایع غذایی نیز اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه با توجه به راه‌اندازی مرکز نوآوری عسل دارای ارزش و اهمیت است که بخش عظیمی از تجهیزات آن از تهران خریداری شده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استفاده و بهره‌برداری از آن تلاشی جدی انجام می‌دهد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: در این جلسه سرمایه‌گذار بخش خصوصی که در تولید ماشین چاپ فعال بوده و به دنبال ارتقای شرکت دانش بنیان خود است، توضیحاتی را از روند فعالیت و اقدامات حمایتی پارک انجام داد تا با مساعدت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ارتقای سطح شرکت دانش بنیان انجام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =