اختصاص ۱۵ میلیارد برای راه‌اندازی مجتمع نوآوری اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: در سفر معاون علمی رئیس جمهور به استان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید و راه‌اندازی ساختمان و مجتمع مراکز نوآوری اردبیل اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور اظهار کرد: روز سه شنبه همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سه مرکز نوآوری در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز نوآوری شامل عسل و فرآورده‌های آن، گیاهان دارویی و همچنین مرکز نوآوری انیمیشن، رسانه و بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به افتتاح دو آزمایشگاه با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی در سفر معاون علمی رئیس جمهور به استان راه‌اندازی خواهد شد.

ابراهیم‌پور افزود: افتتاح مرکز خدمات و فناوری کسب و کار نوپا در اردبیل از برنامه‌های این سفر است که در کنار رونمایی از داروی دیزالین به همراه امضای قرارداد با کارخانه داروسازی و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تهران انجام خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای خرید و راه‌اندازی ساختمان مراکز نوآوری استان خبر داد و بیان کرد: این ساختمان در شهرک کارشناسان خریداری شده تا در اختیار فناوران و نوآوران قرار گیرد.

ابراهیم‌پور مهمترین مطالبه و درخواست اهالی پارک علم و فناوری را تامین ۱۵ میلیارد تومان برای خرید ساختمان مرکز نوآوری اعلام کرد و گفت: در کنار این امر از معاون علمی رئیس جمهور درخواست می‌کنیم تا نسبت به صدور مجوز شرکت‌های دانش بنیان تسهیل ایجاد کنند.

۳۱ شرکت دانش بنیان در استان فعال است

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که ۶۴ متقاضی جدید نیز در این زمینه درخواست خود را ارائه کردند.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به مراحل ارزیابی و صدور مجوز برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: امیدواریم در این سفر مجوز راه‌اندازی ۱۰ شرکت دانش بنیان صادر شود.

ابراهیم‌پور از افتتاح مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با همکاری دانشگاه‌ها فعالیت‌های مشترکی را با موضوع فناوری‌های جدید انجام دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =