۶۰۰ کلاس درس جدید در استان گلستان ساخته می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید و تعهد ۵۰ میلیارد تومانی خیران برای کمک به ساخت مدارس در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از گلستان : یاسر لیوانی ظهر امروز در مجمع عمومی خیران مدرسه‌ساز استان اظهارداشت: از سال ۷۷ تا سال گذشته یکهزار و ۴۰۰ مدرسه در استان ساخته شد که خیران در احداث ۴۰ درصد این مدارس مشارکت داشتند.

وی گفت: برای امسال ۱۰۵ پروژه آموزشی با ۶۰۰ کلاس درس در حال ساخت است که ۶۵ درصد این کلاس‌ها را با کمک خیران می‌سازیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه تا مهرماه امسال مهرماه ۴۵ پروژه تحویل آموزش و پرورش می‌شود، افزود: این پروژه‌ها شامل ۲۵۰ کلاس درس است. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال ۴۵ مدرسه دیگر را هم تحویل آموزش و پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس در استان وجود دارد، گفت: با ساخت این پروژه‌ها ۶۵ هزار مترمربع به فضای آموزشی در استان افزوده می‌شود.

لیوانی بیان داشت: سرانه فضای آموزشی به‌ازای هر دانش‌آموز در کشور ۵.۱۳ مترمربع و در استان ۴.۹۲ مترمربع بوده که عدد استاندارد ۸.۳ مترمربع است.

وی با اشاره به تعهد حدود ۵۰ میلیارد تومانی خیران برای ساخت مدارس جدید اظهارداشت: سال گذشته با نگاه دولت تخصیص ۱۰۰ درصدی داشتیم و با پیگیری از طریق سازمان مرکزی نیز امسال اعتبارات دولتی ۳ برابر سال قبل شده است.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =