سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه آغاز می شود

در نشست ستاد هماهنگی سنجش کردستان اعلام شد، برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه ۹۹ در استان آغاز و نوبت دهی از ۱۵ تیرماه انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اولین نشست ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، نمایندگان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهریستی، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج و اعضای ستاد استانی سنجش به منظور تمهید مقدمات اولیه و تعیین زمان شروع فعالیت پایگاه های سنجش در سال جاری برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با اشاره به اهمیت برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان، سنجش را اقدامی مقدس و ارزشمند دانست و گفت: این برنامه به صورت فرابخشی و با همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان هر ساله به منظور جایدهی مناسب دانش آموزان انجام می شود.
وی با اشاره به شرایط سال جاری و شیوع بیماری کرونا ویرس، بر تمهید مقدمات کامل و اتخاذ تدابیر لازم به منظور انجام بهینه سنجش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در پایگاه های سنجش تاکید کرد و گفت: برنامه سنجش فرصت مناسبی است که در قالب این برنامه، دستگاه های همکار نیز خدمات خود را به دانش آموزان ارائه کنند.
قربانی یکی از ویژگی های برنامه سنجش را شناسایی به موقع دانش آموزان دارای مشکل و هدایت صحیح آنان در نظام آموزشی عنوان و تصریح کرد: تشخیص به موقع مشکلات و اختلالات باعث می شود که خدمات لازم به دانش آموزان جامه هدف ارائه شود.
وی از اعضای ستاد استانی خواست با همدلی و همراهی و مشارکت همه جانبه و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، زمینه اجرای کامل این برنامه را مثل سال های گذشته در استان فراهم نمایند.
در ادامه این نشست خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز گزارشی از برنامه سنجش در سال گذشته ارائه کرد و با بیان اینکه سنجش از سال ۷۴ آغاز و اکنون تبدیل به یک برنامه شده است، گفت: در سال گذشته میانگین پوشش سنجش کشور ۹۷ درصد بود که این رقم در استان کردستان ۱۰۰ درصد می باشد.
وی هدف از برگزاری این نشست را تصمیم گیری در خصوص روند اجرای سنجش، نوبت دهی، تعیین پایگاه ها و نحوه حضور اولیای دانش آموزان در پایگاه بر اساس نوبت دهی و زمان تعیین شده عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۴۰۸ نفر از نوآموزان مورد سنجش قرار گرفتند.
رنجبر افزود: برای سال ۹۹ نیز تعداد ۲۱ پایگاه با ۲۱۴ نفر نیروی انسانی در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود تعداد ۲۸ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش شرکت نمایند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر سال گذشته در اجرای سنجش پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته و ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر نیز امسال سنجش خواهند شد.
در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه های همکار ضمن ارائه گزارش کار، آمادگی خود را برای همکاری در اجرای برنامه اعلام و پیرامون نحوه سنجش، زمان آغاز سنجش و نوبت دهی بحث و تبادل و تصمیم گیری شد و بر اساس تصمیم ستاد، نوبت دهی به نوآموزان از ۱۵ تیرماه در مدارس و هنگام ثبت نام دانش آموزان آغاز و برنامه سنجش نیز از اول مرداد ماه ۹۹ در استان انجام می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =