۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
آیا شهرداری در مرگ زن رکابزن مقصر است؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: خانواده بانوی رکابزن که به علت سانحه جان خود را از دست داد به دلیل بریده شدن گارد ریل حاشیه بزرگراه قصد شکایت از شهرداری تهران دارد.

پس از جان باختن ونوس نوری بانوی رکابزن در حادثه رانندگی در بزرگراه حکیم (غرب به شرق بعد از شیخ فضل الله) حال خبرهای رسیده حاکی از آن است که خانواده مرحوم به دنبال شکایت از شهرداری تهران است.

خانواده بانوی رکابزن‌علت جان باختن او را پس از تصادف برخورد سر با گارد ریل حاشیه بزرگراه اعلام کرند و گفتند: قسمتی از گارد ریل بزرگراه بریده شده بود که بریدگی آن موجب شد که پس از بهم خوردن تعادل با برخورد سر به تیزی ناشی از بریدگی گارد ریل ونوس نوری جان خود را از دست بدهد.

یک کارشناس مسایل حقوقی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به ابهامات موجود در ابعاد این حادثه گفت:طبق قانون اگر کارشناسان حوزه تصادفات تشخیص دهند که برخورد سر با گارد ریل بریده شده حاشیه بزرگراه و تیزی آن علت جان باختن بانوی رکابزن بوده است می‌توان مقصران آن را محکوم کرد.


کارشناس مسایل حقوقی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: بریده شدن گارد ریل از سوی هر فرد، نهاد یا پیمانکاری باشد در صورت تشخیص کارشناسان حوزه تصادفات اگر علت فوت باشد به شکل درصد تقصیر اعلام می‌شود.

او تصریح کرد: کارشناسان حوزه تصادف سهم تقصیر عوامل در حادثه را مشخص می‌کنند و اگر شهرداری در حادثه مقصر شناخته شود محکوم به جزای نقدی می‌شود.

کارشناس مسایل حقوقی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اگر علت فوت از سوی دادگاه قصور فرد تشخیص داده شود برای مقصر حادثه مجازات حبس در نظر گرفته می‌شود و تایید من بر این موضوع است که در این حادثه تلخ قانون کدام فرد و چه نهادی را مقصر تشخیص دهد.

او ادامه داد: بریده شدن گارد ریل ممکن است به علت بروز تصادفی باشد و تا زمان تعمیرات مجدد، این حادثه (جان باختن بانوی رکابزن) رخ داده باشد که آنگاه پیمانکاران باید پاسخگو باشند.

حادثه جان باختن نوری بانوی رکابزن در حالی رخ داد که بارها از سوی کارشناسان حوزه حمل و نقل و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران مطرح شده که دوچرخه در کلانشهرها به عنوان مد حمل و نقل نیست و نباید به آن نگاه حمل و نقلی داشت.

کارشناسان حوزه خیابان کامل (TOD) نیز اعلام کردند تا زمانی که خیابان‌ها آرام سازی نشوند نمی‌توان در هر مسیری در یک معبر خط دوچرخه سواری ایجاد کرد و در مدل‌های خیابان کامل دوچرخه تنها ۵ درصد سهم دارد.

اما با توجه به اظهارات کارشناسان باز هم پیروز حناچی شهردار تهران در سه شنبه‌های بدون خودرو با استفاده از دوچرخه در تردد از معابر پرخطر و پر ترافیک مردم را به استفاده از دوچرخه ترغیب می‌کند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =