کنایه یک امام جمعه به ایده ازدواج اجباری/پس لرزه‌های دنباله‌دار اعتراضات در آمریکا /استقبال از رو کردن دست مفسدان و خائنان اقتصادی

ائمه جمعه امروز در خطبه‌های خود به موضوعات مختلفی از جمله ازدواج اجباری، اعتراضات آمریکا و مبارزه با فساد پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از چندین هفته تعطیلی نماز جمعه این هفته نماز جمعه در برخی مراکز استان‌ها برگزار شد. 

کاش بعضی به جای ازدواج اجباری، به فکر اشتغال و مسکن اجباری بودند

 محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) به بیان ویژگی ها و شرایط دوران امامت ایشان پرداخت. وی گفت: بهره بردن از دوران ضعف و زوال بنی امیه برای راه اندازی مکتب بزرگ علمی و در عین حال حفظ اقتدار امامت و نپذیرفتن حکومت جائر عباسی از بزرگترین سیاست های امام صادق(ع) بود.

 باقری با اشاره به پیام تشکر مقام معظم رهبری از کارکنان و خدمه نفتکش های ایرانی که سوخت مورد نیاز کشور ونزوئلا را پس از طی دهها روز مسیر دریایی به آن کشور رسانده بودند گفت: این اقدام موفقیت آمیز نشانه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی بود و نشان داد که هیچ ابرقدرتی جرأت تعرض به جمهوری اسلامی را در هیچ جای دنیا ندارد.

خطیب جمعه اسالم با اشاره به آشوبها و درگیری های پیش آمده در ایالات متحده آمریکا در پی قتل فجیعانه یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا عنوان کرد: این نشانه اوج نفرت مردم جهان از آمریکاست که امروزه این نفرت به داخل خود آمریکا رسیده است و اقدام آن پلیس دقیقا نشانگر سالها زورگویی و جنایت آمریکا بر علیه مظلومان عالم است.

خطیب جمعه اسالم با گرامیداشت بیست و هفتم خرداد سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام و روز جهاد کشاورزی خدمت رسانی به محرومین در عین گمنامی را بزرگترین ویژگی سنگرسازان بی سنگر خواند و افزود پس از اقدام دو وزارت جهاد سازندگی و کشاورزی نیز همین روحیه در ترویج و توسعه کشاورزی به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفت.

امام جمعه اسالم با اشاره به مطلبی که به تازگی توسط یک فعال فرهنگی تحت عنوان « ازدواج اجباری» منتشر شد و عده ای به غلط و اشتباه آن را به مجلس شورای اسلامی نسبت دادند گفت: ای کاش بعضی ها به جای ازدواج اجباری، به فکر اشتغال و مسکن اجباری هم بودند. با این حرفهای خام و نپخته نمی شود جلوی فساد را گرفت. افراطی گری نشانه ی انقلابی گری نیست. یکی از شرط های ازدواج، رضایت طرفین است. با اجبار و اکراه علقه زوجیت ایجاد نمی شود.

از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و اموال کشور را غارت می‌کنند

همچنین حجت الاسلام میردامادی امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت معاد در مسئله عدالت تصریح کرد: خداوند عادل است و بندگان خود را به عدالت سفارش کرده است و برقراری عدالت بدون وجود آخرت امکان پذیر نیست. اگر متکبران و ستمگران حتی در این دنیا مواخذه و قصاص شوند این عدالت نیست و اساس عدالت در آخرت است. بین انسان‌های مومن و متکبران و اهانت کنندگان تفاوت وجود دارد و خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره می‌کند.

او خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از افراد در این شرایط از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و اموال کشور را غارت می‌کنند و خداوند به جزای آن‌ها در آخرت اشاره می‌کند اما در عین حال رحمت خداوند گسترده است. سختی‌ها و مشکلات در دنیا نگران کننده نیست و خداوند حمایت مومنین از دنیا و دین را جبران می‌کند.

وی به بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: کرونا به دنیا نشان داد که کشورهایی که کلاهک هسته‌ای آماده کرده‌‍‌اند مشاهده کنند در مقابل ویروسی که مجموع وزن آن در کل  به ۳ گرم نمی‌رسد ضعیف تر از آن هستند که امپراطوری دنیا را به دست بگیرند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: پس از شیوع کرونا در آمریکا غارت‌گری تظاهرات و کشتار شد اما در ایران توزیع غذا در بین فقرا و آسیب دیدگان از کرونا را شاهد هستیم که این جز رأفت اسلامی نیست. مسئولان نیز باید کار و تلاش را در این زمینه افزایش دهند.

وی گفت: رئیس قوه قضائیه به خوبی دست مفسدان و خائنان را رو کرده است و باید به اشد مجازات محکوم شوند. کرونا امتحانی از جانب خداوند است و خوشا به حال آن‌هایی که در دشواری‌های زندگی خداوند را فراموش نمی‌کنند. 

‌میردامادی به تلاش‌های وزارت بهداشت و کادر درمانی اشاره و بیان کرد: این عزیزان در تمام این روزها ایستادگی کردند تا جان انسان‌ها را نجات دهند. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید پس از هر دشواری آسانی در راه است.

وی بیان کرد: در این مدت تلاشهایی برای پیشرفت علم در کشور انجام شد و امروز دنیا شناخت که آمریکا چه موجودی است، رهبر انقلاب می‌فرمایند ارتباط با آمریکا برقرار نشود، امروز پس از، از بین رفتن پرده‌ها و نقاب‌ها چهره اصلی آمریکا مشخص شد. همچنین اعزام نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا نشان داد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

راه حل امام جمعه شیراز برای حل مشکل تورم و گرانی

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شهادت امام صادق (ع) در هفته پیش‌رو اظهار داشت: امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه است و باید در مساجد با رعایت اصول بهداشتی به این امر پرداخته شود. 

امام جمعه شیراز با اشاره به نامگذاری جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود: برای تحقق این شعار کارهای زیادی است که باید انجام شود و روز گذشته هم آیت‌الله رئیسی به شیراز سفر کردند بر این نکته تاکید داشته و مشکلات کارگران و کارکنان برخی از کارگاه‌ها بررسی شد. 

آیت‌الله دژکام با انتقاد از روند و سیستم بانک‌ها که سبب ایجاد موانعی برای تولید شده است، عنوان کرد: در سفر آقای رئیسی بحث ربح مرکب بانک‌ها مطرح شد که رئیس قوه قضائیه اعلام کرد باید جلوی این موضوع گرفته شود و بانک‌ها حق ندارند سبب تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی شوند. 

وی با بیان اینکه در این زمینه آقای رئیسی به صورت همه جانبه امور را مورد توجه قرار دادند، تصریح کرد: در فرمایشات آقای رئیسی این نکته نیز بیان شد که تولیدکنندگان نیز نباید بدحسابی کنند در واقع هم بانک باید مراعات کند و هم مسئولان واحدهای تولیدی اما اگر واحدهای تولیدی در بازپرداخت مشکل دارند بانک‌ها باید صبر کنند. 

امام جمعه شیراز همچنین خاطرنشان کرد: در صحبت‌های رئیس قوه قضائیه این نکته نیز مطرح شد که حتی اگر بانکی کارخانه‌ای را به تملک درآورد حق ندارد آن کارخانه را تعطیل کند بلکه باید همچنان فعالیتش ادامه یابد تا کارگران بیکار نشوند. 

وی ابراز امیدواری کرد که قوه مقننه و نمایندگان هم مسائل قانونی در قراردادهای بانکی را مورد توجه قرار دهند تا این قراردادها به شکلی تنظیم شود که به جهش تولید کمک کند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس به مسئله گرانی و رنج مردم از آن هم اشاره و تصریح کرد: در تحلیل موضوع گرانی ۲ مسئله وجود دارد، یکی تورم است که بیماری مجموعه اقتصاد کشور به حساب می‌آید و دیگر گرانفروشی که بی‌انصافی و یک مسئله اخلاقی است. 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در قسمت تورم راه حل  اصلی این است که نقدینگی به سمت تولید برود و تولید افزایش پیدا کند، گفت: دولت مامور است این مسیر را از طریق وزارت‌خانه‌های مختلف به ویژه وزارت جهاد کشاورزی پیگیری کند. 

فکر می‌کنند رفتار ما با آمریکا از روی لجبازی است 

وی با اشاره به نقش جهاد کشاورزی در تولید به ویژه در استان فارس افزود: نقش عمده تولید در استان فارس بر عهده جهاد کشاورزی است اگر بناست همچنان کار کند، باید حمایت کنیم. تولید در بخش کشاورزی با زندگی مردم استان فارس آمیخته شده باید از این مردم به روش‌های مختلف حمایت شود. 

امام جمعه شیراز با اشاره به مسئله گرانی گفت: در باب گرانفروشی، یک بخش نظارت است که مراکزی مانند دادگستری و سازمان صمت این نظارت را انجام می‌دهند و یک بخش مهم هم اطلاع‌رسانی و شفافیت است باید اطلاع‌رسانی را جایگزین انتقاد صرف کرد. 

او درباره اتفاقات اخیر در کشور امریکا نیز گفت: این روزها شاهد آشکار شدن چهره پنهان آمریکا باید با ابزار فضای مجازی و کسانی که با زبان‌های دنیا آشنایی دارند این چهره آمریکا را نشان دهند چراکه آمریکا مظهر ظلم است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند رفتار ما در برابر آمریکا از روی لجبازی است، تصریح کرد: لجبازی در هیچ گوشه تعالیم دین ما مورد پسند نیست اما گرفتن حق ارزش است، کشوری که خود از نظر بهداشتی و رعایت حقوق بشر مشکل دارد، با فضاسازی تبلیغاتی علیه ایران فعالیت می‌کند. 

۲۷۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398706

برچسب‌ها