رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه باید در جهت برقراری روابط رسمی میان ایران و مصر به‌صورت عملیاتی گام بردارد.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان این که وزیر امور خارجه مصر برای برقراری رابطه با ایران ابراز علاقه‌مندی کرده است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید برقراری روابط دوجانبه میان ایران و مصر را به طور جدی پیگیری کند.

نماینده بروجرد با اشاره به سرنگونی رژیم حسنی مبارک در مصر اظهار کرد: سیستم امنیتی رژیم مبارک، مهم‌ترین مانع برقراری روابط میان ایران و مصر بود که خوشبختانه با فروپاشی این سیستم و تحولات داخلی مصر، مقدمات برقراری روابط میان دو کشور فراهم شده است.

بروجردی با تأکید بر ضرورت حمایت از همه انقلاب‌ها و خیزش‌های اسلامی کشورهای منطقه، ابراز امیدواری کرد که با توجه به علاقه‌مندی کشور مصر و پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی ایران، روابط دوجانبه میان ایران و مصر ازسر گرفته شود.

روز گذشته، نبیل العربی وزیر خارجه مصر برای برقراری روابط دیپلماتیک با ایران ابراز آمادگی کرده است؛ علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران نیز با استقبال از این اقدام، برقراری روابط متقابل میان دو کشور را زمینه ساز ثبات و امنیت بیشتر در منطقه خوانده است.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =