۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
آخرین اخبارهای دنیای طراحی سایت

واحد تحقیق و توسعه شرکت نونگار بعنوان بزرگترین و قدیمیترین شرکت در حوزه طراحی سایت تقریبأ همه روزه اقدام به ترجمه و انتشار اخبار روز این صنعت مینماید !

مطالب منتشر شده در سایت نونگار جملگی بهینه و بسیار کاربردی است به همین دلیل حجم بازدید و بازنشر آن در سایتهای سایر همکارانش بسیار محسوس است و روزانه بعنوان یک منبع خبری معتبر در حوزه طراحی سایت از آن یاد می شود .

سرتیتر از آخرین اخبارهای منتشر شده در ذیل آورده می شود :

1. طراحی سایت فروشگاهی در پسا کرونا

همه گیری کرونا و محدودیت های اعمالی دولت ها برای مراودات اجتماعی و خصوصأ خرید های روزمره مردم در کشورهای مختلف باعث قدرت روزافزون و ساخت و تولید فروشگاههای عرضه مایحتاج مردم شده و همین مهم باعث شد تا ترافیک کلماتی در این دسته به مراتب بیش از پیش در موتورهای جستوگری چون گوگل ارتقا یابد و تعریف کلمات کلیدی جدیدی برای فروشگاه های اینترنتی در موتورهای جستجوگر ایجاد شود . حکمأ سایتهای قدیمی با ساختارهای بهینه برای معرفی در اولویت بودند ولی وجود دارند سایتهای نوپای در خصوص فروشگاه های اینترنتی که بسیار موفق عمل کرده اند !

2. آپدیت در بک لینک بینگ

موتور جستجوی بینگ ابزار بک لینک خو را به روز رسانی کرد. اکنون شما می‌توانید بک لینک‌های رقبای خود را به طور کامل ببینید که باعث می‌شود اطلاعات بسیار مفیدتری نسبت به آنچه گوگل در اختیارتان قرار می‌دهد باشد. روز گذشته بود که توئیتر رسمی بینگ خبر از این آپدیت داد و در توضیحات خود به کاربردی بودن این ابزار در عرصه رقابت در رنکینگ تاکید داشت. ابزار نمایش بک لینک دامنه‌های معتبر، لینک‌ها به یک صفحه خاص و و نوشته هایپرلینک شده را نمایش می‌دهد. همچنین می‌توانید سطح اعتباری بک لینک و تعداد بک لینک‌های دریافتی از هر دامنه خاص را ببینید که می‌تواند در بهبود استراتژی شما برای بک لینک بسیار موثر باشد.

3. کپی رایت به اینستاگرام هم رسید

اینستاگرام در بیانیه‌ای رسمی اعلام داشت ممکن است قانونی مبنی بر کسب اجازه از صاحبان صفحه‌های این پلتفرم برای استفاده ازعکس‌های آنها در وب‌سایت‌های دیگر وضع کند. به عبارت دیگر صاحبان و مدیران سایت‌ها ممکن است از این پس مجبور به رعایت قانون کپی رایت برای استفاده از عکس‌های اینستاگرامی شوند. تا کنون شما می‌توانستید بدون اجازه از شخص یا شرکت خالق تصاویر و یا حتی ذکر نام آنها، از عکس‌های استفاده کنید. اما حالا بحث‌هایی جدی برای رعایت حقوق ناشران به راه افتاده است. ماجرا از آنجا شروع شد که مجله  نیوزویک، دومین هفته‌نامه آمریکایی که قدمت آن به هشتاد سال می‌رسد، به دلیل استفاده بدون اجازه از تصویری که یک عکاس حرفه‌ای در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته بود به دادگاه فراخوانده شد. روند رسیدگی به این پرونده پای مدیران نیوزویک و همچنین اینستاگرام را به داگاه باز کرده است و رای نهایی آن ممکن است به وضع قانون ذکر شده بیانجامد. اینستاگرام در پاسخ عنوان داشته است که تاکنون برای چنین مواردی که سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و مجلات از تصویری که در این پلتفرم به اشتراک گذاشته شده است، استفاده کنند قانونی وجود نداشته اما امکان وضع آن وجود دارد.

4. کدام صفحه طراحی سایت را حذف کنیم؟ گوگل توضیح می‌دهد!

در گوگل وب ‌مستر هنگ‌اوت اخیر سوالی در مورد حذف و یا تغییر صفحات کم بازده شد که آنالیزور گوگل به آن پاسخ داد. به صورت کلی وب مسترها بر این باورند که صفحات کم بازده که ترافیک چندانی ندارند، باید یا noindex شده و یا به طور کلی حذف شوند.  در جلسه ذکر شده مدیر یک سایت خبری سوالی پرسید که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. "سایت ما روزانه حدود 100 مقاله جدید گزارش می‌دهد که فقط 10 تای آنها منجر به افزایش ترافیک ارگانیک می‌شود و باقی 90 درصد هیچ ترافیک موثری در همان روز و روزهای بعد ندارند. به ما پیشنهاد شده است که این صفحات بی‌حاصل را noindex کنیم و در مجموع فقط صفحات با کیفیت باقی بمانند. نظر گوگل چیست؟" آنالیزور گوگل در ابتدا توضیح نسبتا مفصلی در مورد اینکه الگوریتم گوگل چگونه کار می‌کند، داد و سپس صریح‌تر به جواب سوال پرداخت. "عموماً ما به محتوای موجود در هرصفحه نگاه می‌کنیم و به اینکه آیا این سایت و محتوای تولید شده برای مصرف‌کننده مفید است یا نه. اما اینکه یک صفحه ترافیک کمی دارد برای ما به معنی کم کیفیت بودن آن نیست. کم کیفیت بودن برای ربات‌های گوگل به معنی ریز و ناخوانا بودن فونت، رعایت نکردن گرامر و ساختار ضعیف محتوا است. اگر صفحه‌ای یک یا چند ایراد ذکر شده را دارد، بهتر است آنها را فقط noindex کنید." این جواب به طور کلی همه سایت‌ها را دربر می‌گیرد و نه فقط سایت‌های خبری را. پس اگر شما هم چنین مشکلاتی دارید بهتر است محتوای سایت خود را از یک فیلتر کیفی بگذرانید تا در نهایت رنکینگ بهتری داشته باشید.

5. فرستادن ایمیل از طریق فیسبوک

فیسبوک در حال تست ابزاری است که به صفحه‌های تجاری اجازه می‌دهد ایمیل‌های بازاریابی از طریق پلتفرم فیسبوک بفرستند. این ابزار به تجارت‌های کوچک تا متوسط اجازه می‌دهد تا لیست لیست تماسی را در صفحه خود بارگذاری کنند و ایمیل‌های بازاریابی خود را به صورت دلخواه برای مشتریان خود بفرستند. در اعلام رسمی عنوان شده است که صفحاتی که می‌توانند از این ابزار استفاده کنند یک اعلان دریافت خواهند کرد. وقتی مدیر سایتی این اعلان را دریافت کرد می‌تواند ایمیل‌های مشتریان خود را به بخش مربوطه اضافه کند که با اضافه کردن هر مخاطب گوگل سوالی مبنی بر داشتن اجازه از آن مخاطب برای فرستادن ایمیل را می‌پرسد.

6. کشف روزانه 25 میلیارد صفحه اسپم

گوگل گزارش سالانه‌ی وب‌ اسپم خود در سال 2019 را ارائه کرد. سالهاست گوگل و دیگر موتورهای جستجو در تلاشند تا صفحات اسپم را تشخیص دهند تا سایت‌هایی با مطالب کم کیفیت را از نمایش در صفحه جستجو دور کنند. این تلاش مهم‌ترین دلیل برای تغییرات مداوم الگوریتم‌های جستجو در طول چند سال اخیر است. اما از سوی دیگر به دلیل سود اقتصادی کلان دیده شدن در صفحات اول موتور جستجو و از طرفی سخت بودن محتوا گذاری صحیح و سئوی با کیفیت، افراد زیادی به سمت هرزنامه‌های بی‌کیفیت روی می‌آورند. به همین دلیل رقم 25 میلیارد صفحه اسپم در روز شاید عدد عجیبی نباشد. گوگل در این مورد حدود 230 هزار گزارش در سال گذشته میلادی دریافت کرده و موفق شده است 82% این گزارش‌ها را به نتیجه برساند. این شرکت عنوان کرده در این زمینه پیشرفت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است ولی همچنان نیاز به کشف تعداد بیشتری از صفحات هرز وجود دارد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398980