رکورد شکنی تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه این روزها شاهد بیشترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی در طول مدت شیوع بیماری کووید ۱۹ هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا  ، دکتر فریدون رحمانی در بیست و چهارمین روز از خردادماه ۹۹، با حضور در گفت و گوی خبری بخش ۲۰ صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با ابراز تاسف از اوج گیری شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان و افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به این بیماری افزود: از علل عمده ای این مسئله عدم توجه مردم به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه در تعطیلات ایام عید فطر و حضور مردم در تفرجگاه ها و بازار و مهمانی های خانوادگی و مراسم های مختلف می باشد.
وی، ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی پرسنل مراکز بهداشتی و کادر درمانی بیمارستان ها تصریح کرد: در شرایطی که با خستگی مردم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و وسایل حفاظت فردی روبه رو هستیم، کادر بهداشتی و درمانی همچنان پرانرژی و پرتوان مشغول ارائه خدمت و مقابله با کرونا هستند.
وی اظهار داشت: ماحصل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام تعطیلات ۱۵ تا ۲۰ روز گذشته، طبق پیش بینی های انجام شده، شروع موج جدید بیماری کرونا در این روزها است.
دکتر رحمانی ادامه داد: رفتار مردم تعیین کننده میزان موفقیت در مقابله با کرونا و کنترل شیوع این بیماری است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تقریبا هیچ کسی از جمعیت یک میلیونی استان نیست که راه های انتقال و پیشگیری از کرونا را با عملکرد خوب رسانه ها، صداوسیما و کارشناسان خدوم بهداشت و درمان فرانگرفته باشد اظهار داشت: مبتلایان به کرونا افرادی هستند که یا به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و یا قربانی عدم رعایت پروتکل و هشدارهای بهداشتی از سوی اطرافیانشان هستند.
دکتر رحمانی، با بیان اینکه تعطیلات نوروزی و تعطیلی مراکز و ادارات و ایام ماه مبارک رمضان و کاهش تردد و رفت و آمدها در کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ بسیار کمک کننده بود افزود: بهترین راه برای توقف زنجیره انتقال محدود کردن رفت و آمدهای غیر ضروری از سوی مردم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله حداقل ۲متری و استفاده از ماسک در مواجه با دیگران و حضور در تجمعات می باشد.
دکتر رحمانی با اشاره به روزهای خوب کنترل بیماری و کاهش چشم گیر تعداد موارد بستری و تعطیلی موقت برخی بخش های کرونا در بیمارستان ها گفت: افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان ها نگران کننده و کنترل این شرایط مستلزم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =