ایسنا: حزب‌الله لبنان وارد کردن اتهام به این حزب درباره آموزش مخالفان بحرینی را اقدامی برای ضربه زدن به اعتراض‌های مسالمت آمیز مردم مظلوم بحرین توصیف کرد.

حزب‌الله لبنان این موضوع را در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه بحرین در زمینه آموزش مخالفان بحرینی توسط این حزب مطرح کرد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود با اشاره به اینکه موضع خود را در قبال حوادث بحرین از طریق سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب اعلام کرده، افزود : بعد از این سخنرانی، حزب‌الله با واکنش‌ها و اتهامات متعددی مواجه شد که ترجیح داد در قبال آنها سکوت کند و وارد جنگ رسانه‌ای نشود.

در این بیانیه تاکید شد که در زمینه تهمت‌هایی که درخصوص آموزش نیروهای مخالف دولت بحرین از سوی حزب‌الله و دادن بعد نظامی و امنیتی به اتفاقات بحرین مطرح است دیگر نمی‌توان سکوت کرد زیرا در پس این اتهامات برای ضربه زدن به صلح‌آمیز بودن اعتراضات مردم مظلوم بحرین تلاش می‌شود.

حزب‌الله ‌افزود: هیچیک از برادران بحرینی از ما آموزش نظامی و یا امنیتی درخواست نکرده‌اند و ما نیز هیچ آموزشی به آنها از این نوع نداده‌ایم و تمام حرف و حدیث‌ها در این زمینه کذب محض است.

این بیانیه می‌افزاید: در بحرین کادر یا افراد لبنانی وابسته به حزب الله وجود ندارند و حزب الله در بحرین هیچگونه فعالیتی توسط بحرینی‌ها یا شهروندان سایر کشورها ندارد اما آنچه ما با کمال افتخار به برادران بحرینی‌مان مانند همه جنبش‌های عربی در مصر، تونس، لیبی و یمن ارائه می‌کنیم کمک‌ها و حمایت‌های سیاسی و معنوی است و این امر را وظیفه‌ای می‌دانیم که بسیاری از کشورها، دولت‌ها، احزاب سیاسی، علما و گروهها در مناطق مختلف جهان اقدام به ارائه آن می‌کنند.

حزب‌الله در تبیین نکته دوم اعلام کرد که هیچ یک ازعناصر و اعضای لبنانی وابسته به حزب‌الله در بحرین وجود ندارد و اساسا این حزب هیچ گروهی دربحرین، چه از خود بحرینی‌ها و چه از ملیت‌های دیگر ندارد.

در این بیانیه تاکید شد: حزب‌الله لبنان به حمایت سیاسی و معنوی از انقلاب بحرین مانند دیگر انقلاب‌های عربی در تونس، مصر، لیبی و یمن اعلام افتخار کرده و آن را اقدامی مشروع و واجب می‌داند.بسیاری از کشورها و احزاب سیاسی و مردم در همه نقاط جهان این مواضع را در پیش گرفته‌اند.

حزب‌الله لبنان باردیگر اقدامات خشن و قلع و قمع مردم از سوی دولت بحرین را محکوم کرد و خواستار توقف این اقدامات و پاسخ دادن به مطالبات طبیعی و مشروع ملت مظلوم بحرین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در پایان این بیانیه آمده است: ما همه اقدامات سرکوب گرانه نظام بحرین علیه شهروندان این کشور را محکوم کرده و از نظام آن کشور می‌خواهیم تا ضمن پایان دادن به چنین اقداماتی، به خواسته‌های مشروع و طبیعی مردم مظلوم این کشور صادقانه پاسخ دهد. 46

 
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =