دفترچه‌های تأمین اجتماعی دیگر نیازی به تمدید اعتبار ندارند/ ۶ روش استعلام

ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دفترچه‌هایی که تاریخ اعتبار آنها به پایان رسیده یا در آینده به پایان می‌رسد، از اول خرداد ماه سال جاری بدون نیاز به مراجعه حضوری تمدید اعتبار می شود و مراکز درمانی طرف قرارداد از جمله پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک؛ اعتبار دفترچه‌های درمانی را از طریق یکی از ۶ روش فوری، برخط و غیرحضوری که آماده شده و به سهولت قابل استفاده هستند، در حین مراجعه بیمه شده استعلام و به مراجعه کننده ارائه خدمت می‌کنند.

 دکتر مصطفی سالاری اظهار کرد: اعتبار دفترچه‌های درمانی که در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرارداد از طریق بارکدخوان با استفاده از دوربین موبایل، شماره گیری USSD کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، نرم افزار اپلیکیشن" تامین اجتماعی من" و سامانه ها اینترنتی medical.tamin.ir و pwa.tamin.ir و کد دستوری #۱۶۶۶*بیمه سلامت قابل استعلام است. همچنین در مورد دفترچه‌های درمانی که در حال حاضر دارای اعتبار است، نیازی به استعلام مجدد اعتبار توسط مرکز خدمت دهنده نیست.

وی افزود: بیمه شدگان، بازنشستگان و تمامی افرادی که دارای دفترچه درمانی تأمین اجتماعی هستند از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها خودداری کنند زیرا اعتبار دفترچه درمانی آنان از طریق استعلام برخط و فوری و درحین مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان از طرق مذکور مشخص است و می توانند تا آخرین برگ دفترچه درمانی خود را بدون نیاز به تمدید اعتبار حضوری، استفاده کنند.


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: خود بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز می‌توانند اعتبار دفترچه‌های خود را از طریق روش‌های ۶ گانه ذکر شده استعلام کنند.


سالاری گفت: سامانه استحقاق درمان(استعلام برخط اعتبار دفترچه‌های درمانی) سازمان تأمین اجتماعی تاکنون در اختیار داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک و بیمارستان‌های طرف قرارداد با این سازمان قرار داشت که به منظور سهولت بیشتر، این سامانه با روش‌های جدید و متنوع در اختیار پزشکان و نیز کلیه بیمه شدگان قرار گرفته است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی بر لزوم پیگیری جدی و همکاری با وزارت بهداشت برای تکمیل سامانه نسخه الکترونیک تأکید کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌های لازم و همکاری بین بخشی که در دست انجام است، ظرف چندماه آینده شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه‌های نسخه نویسی الکترونیک باشیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =