عملیات لایروبی ایستگاه پمپاژ ویس انجام شد

مدیر عامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا جهت رفع مشکل تامین آب کشاورزی در منطقه ی ویس و ملاثانی از انجام عملیات لایروبی ایستگاه پمپاژ ویس خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از خوزستان : "رحمان خندانی" مدیر عامل این شرکت اظهار داشت: جهت رفع مشکل تامین آب کشاورزی در منطقه ی ویس و ملاثانی، عملیات لایروبی دهانه ورودی ایستگاه پمپاژ ویس توسط دستگاه لایروب کاترساکشن ۲۰۰ ،  در هفته ی دوم خرداد ماه سال جاری انجام گردید.

"خندانی” با اشاره به اینکه ایستگاه پمپاژ ویس تحت پوشش شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کارون بزرگ می باشد، افزود: هر ساله در فصل تابستان با کاهش دبی رودخانه کارون و حجم بالای رسوب گذاری در این رودخانه، جهت پمپاژ آب مورد نیاز کشاورزی در مناطق ویس و ملاثانی با مشکل مواجه شده که نیاز به لایروبی و رسوب برداری توسط دستگاه های لایروبی مخصوص بوده و با توجه به اهمیت موضوع، پس از انجام مراحل آماده سازی تجهیزات و استقرار در محل مورد نظر این عملیات انجام گردید.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش سطح آب و عدم فعالیت دستگاه لایروب کارترساکشن ۲۰۰ در این شرایط، پس از انجام مراحل لایروبی دستی، خارج نمودن و جابجایی این دستگاه لایروب به محل مورد نظر و همچنین انتقال و فعال سازی یدک کش فتح ۱ پس از انجام مراحل تعمیرات و بازسازی کامل آن جهت کمک رسانی به دستگاه لایروب ، عملیات لایروبی و رسوب برداری آغاز گردید.

مدیر عامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا گفت: جهت لایروبی ایستگاه پمپاژ ویس حجمی معادل ۱۰ هزار متر مکعب لایروبی و رسوب برداری برآورد شده است که با توجه به اهمیت و لزوم تامین آب کشاورزی در این منطقه، این عملیات بدون وقفه و با تمام توان توسط کارشناسان و مهندسین این شرکت انجام شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =