این یکی از زیباترین و قوی ترین یادداشت‌های جنگ است. این سند، مکمل سندهائی است که از نوک قلم بسیجیان روشندل و با صفا و مظلوم و شجاع، به یادگار مانده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «مدال و مرخصی» مجموعه خاطرات روایی داستانی یک اسیر عراقی است که در 11خاطره، دیده‌های خویش را از سالهای جنگ بین ایران و عراق به تصویر کشیده است. «مدال و مرخصی» از میان عناوین مطالب این کتاب انتخاب شده که می‌تواند، مشاهدات،‌ چشم‌دیدهای اسیران عراقی و خاطرات چاپ شده در خود عراق، همپای خاطرات رزمندگان ایران اسلامی، تصویر کامل‌ تری از دفاع ملت ما را به تصویر کشیده و پرده از ناگفته های آن بردارد.

در این کتاب سرباز اسیر عراقی از رزمندگان اسلامی می‌گوید که دور از چشم دشمن شبانه به درون آنان رخنه کرده و دهها مأموریت پنهانی دشمن را کشف کرده و به رزمندگان اسلام گزارش داده و یا میان دشمن رفته و حملات آنان را به تعویق انداخته‌اند. رزمندگانی که لباس کارگران شهرداری می‌پوشند و در یک غافلگیری، رازهای پنهان دشمن را بر ملا نموده و پلهای عبوری را بمب‌گذاری می‌کند، دشمنی که به امید دست یافتن به غذای سربازان اسلام، تن به کشتن یا اسارت می‌دهد و هیچگاه هدفی را دنبال نمی‌کند.

نویسنده عراقی پس از مشاهدات وعده‌های الهی و بیهودگی در مبارزاتشان به نفع حزب بعث با پای خود به رزمندگان اسلام می‌پیوندد که تمام این ماجراها را در مدال و مرخصی می‌خوانیم.

«شهید اتکا، میدان مین، کلمه رمز، عقاب‌ها و خرگوش‌ها، امدادهای غیبی، مدال و مرخصی، سفری به منطقه ممنوعه، فنجان قهوه، جیپ گم‌شده و پل و سرنوشت» عناوین یازده خاطره این کتاب است.

دست خط رهبری

رهبر انقلاب در یادداشتی برای این کتاب نوشته اند: «این یکی از زیباترین و قوی ترین یادداشت‌های جنگ است. متن و ترجمه‌ هردو قوی است. این سند، مکمل سندهائی است که از نوک قلم بسیجیان روشندل و با صفا و مظلوم و شجاع، به یادگار مانده است. 19/9/70»

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =