هشدار مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران: اتوبوس‌های تهران تنها تا ۶ سال دیگر دوام می‌آورند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ترفع با اعلام اینکه در حال حاضر ۶۲ درصد از ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده است، اعلام کرد این اتوبوس ها حداکثر تا ۶ سال دیگر دوام می‌آورند.

محمود ترفع با تاکید بر اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت منوط به تامین بودجه و پرداخت منابع مالی مورد نیاز است، افزود: اگر منابع و قطعات تامین شود، آمادگی کامل داریم تا با تمام توان نسبت به بازسازی اتوبوس‌های فرسوده اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازسازی اتوبوس‌های مستهلک، یک راهکار موقت برای برون رفت از چالش موجود است و راه حل نهایی برای خروج از این بحران نوسازی ناوگان است، اظهار کرد: بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک، میانگین سن اتوبوس‌های دیزل ۱۰ سال و اتوبوس‌های گازسوز ۱۲ سال است در صورتی که در حال حاضر متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران از سن فرسودگی فراتر رفته و ۱۲/۴ سال است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این که در حال حاضر ۵۷۸۶ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد که از این تعداد ۳۵۸۵ یعنی ۶۲ درصد به سن فرسودگی رسیده اند و باید از رده خارج شوند، خاطر نشان کرد: از سال ۸۹ تا کنون، یعنی در ده سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس نیز از سوی دولت به پایتخت تحویل نشده است.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =