۱ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
اشتباه محاسباتی آمریکا علیه ایران

بنابر اعلام آنتونیو گوترش، سازمان ملل سلاح‌های مورد استفاده در حمله به تأسیسات نفتی سعودی در عفیف در ماه مه، فرودگاه بین‌المللی ابها در ماه ژوئن و اوت و نیز تأسیسات نفتی آرامکو در خریص و عبقوق در ماه سپتامبر را بررسی کرده است.

به گزاری خبرگزاری خبرآنلاین، ایران ضمن رد ادعاهای دبیرخانه سازمان ملل متحد که به نظر می رسد تحت فشارهای سیاسی رژیم های آمریکا و عربستان صورت گرفته، مراتب نگرانی عمیق خود را در قبال استفاده ابزاری از دبیرخانه سازمان ملل متحد برای اهداف سیاسی، ابراز داشته است. در حالی که دبیرخانه سازمان ملل متحد بر اساس تفسیر غیرمعمول از قطعنامه ۲۲۳۱ تاکنون از گزارش موارد متعدد نقض برجام توسط آمریکا و کشورهای اروپایی خودداری کرده و حتی با خروج آمریکا از برجام که نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ است در نهایت تسامح و ابهام برخورد کرده است.

به نظر میرسد مقامات آمریکا در طرح سناریوی جدید خود دچار اشتباه محاسباتی شده اند، آن ها با عبرت نگرفتن از تاریخ باز هم به دنبال تکرار اشتباه خود هستند. غافل از آنکه این حربه نخ نما شده نه تنها وجاهت حقوقی ندارد، بلکه امروزه بیش از هر زمان دیگری برای جامعه‌ بین المللی مشخص شده که آمریکایی ها برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات مخرب خود حاضرند به هر دستاویزی تمسک جویند تا به هر نحو ممکن دستان آلوده ی خود در جنایت های ضدبشری را تطهیر نمایند. واقعیت میدانی منطقه آن است که انصارا... یمن با اتکا به توان داخلی و تعمیق ظرفیت های ملی خود به آن حد از بازدارندگی متقابل رسیده است که خود را در عرصه ی نظامی هماورد دولت سعودی با آن همه پشتیبانی های لجستیکی و تسلیحات غربی میداند و اقدام به طراحی عملیات های مقابله جویانه مینماید. عدم درک این واقعیت میدانی از سوی آمریکا و متحدین منطقه ای آن سبب شده تا از تحلیل اتفاقات پیش امده عاجز بمانند و برای پنهان کردن شکست های پی در پی خود به فرافکنی و اتهامات واهی رو بیاورند.

مشروح این یادداشت را اینجا بخوانید.

23312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AT ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    پس چرا همیشه بر علیه ایرانند؟ تا کی می خواهید چشم تان را بر روی واقعیات ببندید ؟
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    خبرانلاین هنوز دلش را به روس و چین خوش کرده
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    یک مشت انسان متوهم و با حرفهای تیتروار قلمبه سلمبه مثل "اشتباه محاسباتی" " اشتباه تاریخی"... شماها یا واقعیت منطقه و وضعیت اسفناک ایران رو نمی بینین؟