چرا تالیسمان؛ انقلابی بزرگ در طرح‌های قدیمی رنو است؟

رنو پس از سال‌ها جا ماندن از عرصه رقابت در سگمنت سدان‌های خانوادگی متوسط، تمام تلاش خود را برای رجزخوانی دربرابر رقبایی چون آکورد و تویوتا با تالیسمان عرضه کرد. رونمایی تالیسمان در سال ۲۰۱۵ میلادی خبر از انقلابی بزرگ در طراحی‌های قدیمی و خسته کننده رنو می‌داد. این خودرو از نظر ظاهری زیبا و از نظر فنی تمام و کمال به نظر می‌رسید. رنو هرچه در چنته داشت رو کرد تا بتواند همه عقب‌ماندگی‌های قدیمی‌اش را جبران کند.

در این زمینه، پلتفرم مشترکش با نیسان یعنی CMF را به کار برد، مدل‌های مختلفی از موتور قدرتمند ENERGY را پیشرانه این خودرو کرد و بهترین و کامل‌ترین تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی را برای این محصول جدید در نظر گرفت. فارغ از اینکه تالیسمان تا چه حد توانست وظیفه‌ای را که سازنده‌اش در ازای این همه تلاش برعهده‌اش گذاشته‌ به نمایش بگذارد، باید گفت تلاش رنو قابل تقدیر بود. تلاشی که نتیجه‌اش خودرویی ماندگار در تاریخ خودروسازی جهان خواهد بود.

کلکسیونی از امکانات رفاهی

از برترین خصوصیات رنو تالیسمان، آپشن‌های رفاهی آن است. در واقع رنو سعی کرد تا با ارائه مشخصات فنی خوب و مونتاژ و متریال به کار رفته قابل قبول به رقابت تنگاتنگ با رقبایی مانند کمری و آکورد برود و با امکانات رفاهی زیاد رودرروی کیا و هیوندای بایستد.  

با نگاهی به لیست بلند بالای امکانات رفاهی تالیسمان می‌توان به این نتیجه رسید که رنو این بار خوب قد علم کرده است. سردمدار امکانات رفاهی تالیسمان سیستم صوتی BOS ۱۳ کاناله آن است که با صفحه نمایش ۸.۷ اینچی واقع درمیانه داشبورد کامل می‌شود. سیستم مولتی‌مدیای رنو R-LINK2 است که کار کردن با آن بسیار راحت بوده و در دسته سیستم‌های USER FRIENDLY قرار می‌گیرد. سیستم صوتی تالیسمان به دو  خروجی USB، دو خروجی AUX و خروجی‌های SD و CD یا MP3 مجهز است که یکی از دو خروجی‌های USB و AUX مربوط به سرنشینان عقب بوده و در عقب خودرو تعبیه شده است.  

تالیسمان همچنین به سقف پانوراما با قاب کشویی کاهش‌دهنده نور، سیستم تهویه دوگانه، استارت دکمه‌ای با قابلیت روشن کردن از بیرون، کروز کنترل هوشمند و لیمیتر سرعت، تودوزی چرم، دی‌لایت، جا لیوانی و زیر آرنجی عقب، آینه برقی تاشوی مجهز به گرم‌کن و حساس به نور، سنسور نور و باران، موس وسط، ۵ حالت رانندگی شامل Comfort، Personal، Eco، Sport و Normal، اتو هلد، چراغ‌شور جلو، اتولایت (تشخیص جهت چرخش خودرو و روشنایی نور در جهت پیچ)، ماساژور صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو در شش حالت و مجهز به مموری، گرمکن و سردکن صندلی جلو، گرمکن صندلی عقب، گرمکن فرمان، دریچه هوای صندلی عقب، سانروف چند حالته، کامپیوتر سفر، صندوق‌پران هوشمند، دوربین واید عقب (۳۶۰ درجه)، سنسور پارک عقب، سیستم EASY PARK (ترمز پارک برقی)، سیستم START&STOP (موتور خودرو در حال توقف خاموش می‌شود و با فشار پدال گاز روشن) سیستم هدآپ یا HUD (نمایش اطلاعات روی شیشه جلو) و سیستم هشدار نقطه کور مجهز است.  

تجهیزات ایمنی تالیسمان نیز شامل ABS و ترمز کمکی اضطراری، ESP، سیستم توقف کمکی روی سطح شیبدار، ترمز دستی الکترونیکی، سیستم ضد لغزش پیشرفته، کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی و قفسه سینه برای راننده و سرنشین جلو، کیسه‌های هوای پرده‌ای جلو و عقب، سیستم کنترل باد لاستیک، ایزوفیکس و اتصالات مربوطه برای دو عدد صندلی عقب، سنسور آلاینده، قفل مرکزی اتوماتیک با قابلیت فعال شدن حین حرکت و فیلتر ترکیبی و آلارم تجهیزات ایمنی می‌شود.

رنو تالیسمان

تیپ‌های تالیسمان

این خودرو در ۲ تیپ فول (E3) و نیمه (E2) تولید شده است. موارد ذکر شده در بالا را در نسخه‌های فول می‌بینیم، ولی مواردی مانند سقف پاناروما، سنسور جلو و نقطه کور، هدآپ، صندوق‌پران هوشمند، تهویه صندلی‌های جلو و گرمکن جلو و عقب، ماساژور جلو، مموری صندلی‌های جلو و قابلیت تنظیم‌شان در ۶ حالت، روکش چرمی فرمان، مانیتور بزرگ و سیستم صوتی BOSE، سیستم مولتی سنس یا انتخاب حالت رانندگی را در تیپ نیمه آن نمی‌بینیم. همچنین سیستم مولتی مدیا در تیپ E2 به تبلت ۷ اینچی مجهز است. بنابراین هنگام خرید و فروش این خودرو باید به تیپ آن دقت ویژه داشته باشید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400264