هزار مشترک برق در استان یزد داریم/ پایداری وضعیت برق در استان

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: ۶۹۴ هزار مشترک برق در استان یزد داریم و با تلاش های سال های گذشته ۲ هزار و ۷۸۰ مگاوات نیروگاه در یزد فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد، ابوالفضل اسدی گفت: نیروگاه های خورشیدی ۵۸ و نیم مگاوات برق استان یزد را به خود اختصاص داده اند و استان یزد با شرکت های برق منطقه ای استان های همجوار از طریق ۱۱ خط توزیع ارتباط دارد که این نشانه پایداری و ضعیت برق در استان است.
وی در خصوص تولید و مصرف برق استان در سال ۹۷ و ۹۸ بیان کرد: چه در بخش تولید و چه فروش به صنایع بزرگ و مشترکان توزیع رشد خوبی داشتیم و این نشانگر توسعه صنعتی استان و از سوی دیگر تامین برق صنایع و سایر مشترکان است.
وی مهمترین چالش های امروز صنعت برق کل کشور را کمبود نقدینگی، احتمال خاموشی و پایین بودن بهره وری از سرمایه، کمبود آب و محیط زیست عنوان کرد.
وی افزود: بار مصرف برق در تابستان نسبت به زمستان قابل مقایسه نیست به طوری که ۲۳ هزار مگاوات اختلاف مصرف برق در تابستان با سایر فصول است.
اسدی در باره تعرفه گرمسیری قبوض برق گفت: در سال ۹۳ پیگیری هایی در این بابت انجام شد که قبل از آن شهرستان های بافق و طبس جزو گرمسیری حساب می شدند ولی چون دما در برخی شهرستان های دیگر استان هم بیش از ۴۰ درصد بود توانستیم رقم گرمسیری ۴ را برای آنها بگیریم که ۲۵درصد کمتر از تعرفه عادی برای مناطق عادی است.
وی در خصوص راه کارهای مدیریت و کنترل خاموشی گفت: با تنظیم دمای آسایش در ساختمان کنار زدن پرده و استفاده از نور خورشید در طول روز همچنین به کارگیری حصیر برای پیشگیری از تابش خورشید به داخل ساختمان، سرویس مناسب کولر و عدم استفاده از وسایل پر مصرف در زمان پیک مصرف از ساعت۱۲ تا ۱۸ می تواند ۱۰ درصد بار پیک را کم کند. 
وی بیان کرد: توسعه متوازن صنعت برق در بخش مدیریت عرضه و مدیریت مصرف را پیگیری می کنیم و با تعامل دو سویه با جامعه برای استفاده بهینه و سرمایه گذاری به این هدف می رسیم.
اسدی گفت: دمای بیرون منزل ۳۵ درصد از طریق سقف و ۲۵ درصد از طریق دیوار و پنجره حتی پنجره دو جداره وراد ساختمان می شود و باید با حصیر مانع ورود دمای هوای گرم از طریق پنجره شویم. 
وی با بیان اینکه با استفاده از کولر گازی مصرف برق بسیار افزایش  می یابد ، گفت: آب مصرفی نیروگاه ها به علت استفاده از کولر گازی افزایش می یابد. 
وی با اعلام اینکه در استان یزد ۳۲۰ روز در سال از انرژی خورسیدی استفاده می کنیم، گفت: یزد از استان های سرامد در انرژی خورشیدی است و با ۵۸ و نیم مگاوت ظرفیت در مدار رتبه اول کشوری را دارد که پیش بینی می کنیم این ظرفیت به ۷۰ مگاوات در پایان سال ۹۹ برسد.
وی اعلام کرد: نیروگاه های خورشیدی در شهرستان های اردکان، خاتم، تفت و مهریز در مدار بهره برداری قرار دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =