هشدار اردن نسبت به الحاق کرانه باختری/ عبدالله دوم: اسرائیل عقب‌نشینی کند

ایرنا نوشت: عبدالله دوم پادشاه اردن در نشست ویدئوکنفرانس با کمیته‌ها و مقام‌های کنگره آمریکا درباره تلاش اسرائیل برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و آن را تهدیدی برای از بین بردن فرصت‌های برقراری صلح و ثبات در منطقه دانست.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز،‌ عبدالله دوم در این نشست تاکید کرد: هرگونه اقدام یکجانبه اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری امری غیرقابل قبول است و همه فرصت‌های صلح و ثبات در منطقه را از بین ‌می‌برد.

پادشاه اردن به قانون‌گذاران آمریکایی گفت که صلح تنها با تشکیل کشور مستقل فلسطینی دارای حاکمیت در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس برقرار خواهد شد.

وی افزود:‌ اسرائیل باید از اراضی که در جنگ ۱۹۶۷ اشغالی کرده،‌ عقب‌نشینی کند.

برخی از مقام‌های کنگره آمریکا پادشاه اردن را شخصی میانه‌رو در منطقه توصیف و بر تمایل خود جهت اطلاع یافتن از سخنان وی در خصوص تحولات خاورمیانه تاکید کردند.

اردن پیشتر نیز درباره عواقب طرح الحاق کرانه باختری هشدار داده بود.

چند روز گذشته نیز یک مقام بلندپایه اردنی فاش کرد، پادشاه این کشور به سبب تنش با تل‌آویو بر سر طرح الحاق،‌ حاضر به گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشده است.

نتانیاهو  اعلام کرده که کابینه‌اش به طور رسمی قصد دارد دره اردن و همه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه ‌کند.

به موجب قانون بین الملل، کرانه باختری از جمله شرق بیت المقدس، قلمروی اشغالی تلقی می‌شود؛ از این رو، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در آن و همچنین الحاق آن، غیرقانونی است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =