ترامپ: بولتون مانند توله سگ مریض می‌خواهد تلافی کند/شکست مذاکرات با کره شمالی تقصیر او بود

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (پنجشنبه) در صفحه شبکه اجتماعی توئیتر خود، «جان بولتون»، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید و کتاب خاطرات او را به بار انتقاد گرفت. 

به گزارش خبرآنلاین،ترامپ در این توئیت نوشت: کتاب بولتون که نقدهای وحشتناکی به آن شده است، مجموعه‌ای از دروغ‌ها و داستان‌های ساختگی است تا من را بد نشان دهد. بسیاری از جملات مضحکی که او به من نسبت داده هرگز بیان نشده‌اند و داستانسرایی محض هستند. او در تلاش است اخراج خود مانند یک توله سگ بیمار را تلافی کند.

ترامپ همچنین در توئیتی دیگر نوشت که وقتی مشاور پیشین امنیت ملی او در مصاحبه‌ای از بررسی «مدل لیبی» در قبال کره شمالی صحبت کرد، مذاکرات با پیونگ‌یانگ شکست خورد. وی نوشت:  وقتی جان بولتون خل‌وضع در مصاحبه‌ای به صورتی احمقانه گفت که در حال بررسی «مدل لیبی» برای کره شمالی است، همه چیز به هم ریخت. کیم جونگ اون [رهبر کره شمالی] که به خوبی داشتیم با او کنار می‌آمدیم، مثل موشک‌هایش خشمگین (بالستیک) شد و درست هم بود.

ترامپ ادامه داد:  او (کیم جونگ اون) نمی‌خواست بولتون هیچ جایی در اطراف او باشد. اظهارات بولتون که احمقانه‌ترین بود، ما را به شدت در مقابل کره شمالی عقب راند و الان هم اینطور است. من از بولتون پرسیدم "چه فکر می‌کردیم" او هیچ جوابی نداشت و فقط عذرخواهی کرد. این قضیه مربوط به اوایل است، باید او را همان موقع و در همانجا اخراج می‌کردم!

در هفته‌های اخیر درگیری‌های لفظی بولتون و ترامپ موجب ایجاد اختلاف شدیدی بین آنها شده و این در حالی است که بولتون با حضور در رسانه‌های مختلف به تبلیغ کتاب خاطرات خود می‌پردازد. 

بولتون، در کتاب خاطرات خود، که قرار است هفته آینده بیست و سوم ژوئن (سوم تیر ماه) منتشر شود، از دوران کار در کنار دونالد ترامپ، به افشاگری علیه وی دست زده است. بخشی از این کتاب مربوط به تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله نظامی به ونزوئلاست.

کتاب بولتون حاوی افشاگری‌هایی تند علیه ترامپ و ناشر این کتاب گفته بولتون در این کتاب نوشته انتخاب مجدد در انتخابات تنها دغدغه ترامپ است. 

بولتون همچنین در کتاب خود این ادعا را مطرح کرده که ترامپ از «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین خواسته به کارزار او برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ کمک کند. 

واشنگتن‌پست بر اساس بخش‌هایی از کتاب بولتون که می‌گوید به رویت این روزنامه رسیده نوشته ترامپ در دیداری که سال گذشته با رئیس‌جمهور چین داشته از او خواسته به او برای پیروزی در انتخابات کمک کند.

کاخ سفید روز سه‌شنبه با مطرح کردن شکواییه‌ای علیه جان بولتون در تلاش است تا مانع از انتشار این کتاب خاطرات شود. 

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =