بولتون:ترامپ برای ریاست جمهوری نامناسب است/ ترامپ رقیب پوتین نیست

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در گفتگویی رویکردهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از دِ هیل، جان بولتون که با شبکه ای بی سی گفتگو می کرد دونالد ترامپ را فردی نامناسب برای ریاست جمهوری توصیف کرد و گفت که او صرفا برای انتخاب مجددش تمرکز کرده است.

 بولتون ادامه داد: به نظر من، او (ترامپ) برای ریاست‌جمهوری مناسب نیست. من فکر می‌کنم او شایستگی انجام این کار را ندارد.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید همچنین با استناد به دیدار ترامپ با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده مرز دو کره گفت وسواس رئیس‌جمهور آمریکا به پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری به نتایج سیاسی تصمیمات او تقدم داشته است. 

وی گفت: «من فکر می‌کنم او (ترامپ) آنقدر بر انتخاب مجدد خود تمرکز کرده که ملاحظات بلندمدت کنار گذاشته شده است.» 

وی افزود: «بنابراین اگر او فکر می‌کرد می‌تواند فرصت گرفتن عکس در کنار کیم‌جونگ‌اون در منطقه غیرنظامی شده مرز دو کره را داشته باشد، تنها بر فرصت گرفتن عکس و واکنش رسانه‌ها متمرکز می‌شد.»

بولتون در بخش دیگری از صحبتهایش در پاسخ به نحوه توصیف روابط بین پوتین و ترامپ گفت: به تصورم پوتین قاطع و باهوش است و درک کرده ترامپ رقیب قدری نیست تصور نمی‌کنم ترامپ اسباب نگرانی او باشد.

وی افزود: زمانی که در مقابل فردی مثل ولادیمیر پوتین قرار می‌گیرد که زندگی‌ و تلاشش را برای تعیین موضع استراتژیک روسیه در جهان گذاشته و در مقایسه با ترامپ که دوست ندارد زیاد درباره این مسائل مطالعه کند و در آنها عمیق شود آمریکا خودش را در سخت‌ترین وضعیت و بغرنج‌ترین موضع‌گیری خواهد یافت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =