دکتر نوروزی: سازمان لیگ می‌توانست برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد

ورزش سه نوشت: معاون پزشکی باشگاه استقلال معتقد است با توجه به تعطیلی طولانی مدتی که به وجود آمد تطابق عصبی و عضلانی به‌سرعت حاصل نمی‌شود.

دکتر امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال در رابطه با شروع مجدد تمرینات تیم‌های لیگ برتری اظهار داشت: چندهفته‌ای است که تمرینات باشگاه‌ها شروع‌شده است و مربیان تیم‌ها بر اساس میزان آمادگی جسمانی افراد تمرینات خود را شروع کرده‌اند و با توجه به اینکه با 75 روز تعطیلی مواجه بودیم بازیکنان در خانه ماندند و نوع تمریناتشان بسیار متفاوت از قبل بود.


او ادامه داد: پیش از برگزاری تمرینات گروهی، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بازیکنان در خانه خود را قرنطینه کرده بودند و فقط تمرینات سبک خانگی انجام می‌دادند. تمرینات خانگی به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند جایگزین تمرینات در زمین‌های ورزشی باشد.


دکتر نوروزی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی سازمان لیگ می‌توانست کارشناسانه‌تر باشد گفت: اگر مسئولان سازمان لیگ فوتبال از ابتدا برنامه دقیق و کارشناسانه‌تری برای شروع مجدد لیگ برتر ارائه می‌کردند، تمریناتی متناسب با این مدت زمان برنامه‌ریزی می‌شد. پس‌ازآن که تاریخ ازسرگیری لیگ برتر از تاریخ ۲۸ خردادماه به ۴ تیر تغییر کرد، برنامه‌ریزی مربیان بدنساز تیم‌ها به هم خورد. شما در نظر داشته باشید بازیکنی که 75 روز برنامه تمرینی خود را انجام نداده است تطابق عصبی و تطابق عضلانی خودشان را بعد از قطع تمرینات کاهش می‌دهند و حتی ممکن است به زیر 50 درصد برسد و با این شرایط اگر مربیان بدنساز بخواهند بازیکنان را به شرایط آمادگی برسانند کار بسیار سختی را خواهند داشت.

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =