۲ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مدیران ارشد صدای آمریکا اخراج شدند

فارس نوشت: رئیس «سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده» (BBG) که سازمان فدرال ناظر بر «صدای آمریکا» است، چهار مدیر و مقام صدای آمریکا را از کار برکنار کرد.

، بعد از کناره‌گیری مدیر و قائم مقام شبکه صدای آمریکا که تقریبا همزمان با آغاز به کار «مایکل پَک» به عنوان رئیس «سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده» انجام شد، 4 مدیر و مقام ارشد این رسانه هم به دستور رئیس جدید اخراج شدند.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، گزینه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور برای ریاست بر «سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده» (BBG) چهارشنبه شب چندین مقام صدای آمریکا را برکنار کرد.

به نوشته «هیل»، برکناری چهار مدیران ارشد صدای آمریکا نگرانی‌ها درباره تدارک دولت ترامپ برای تحمیل ایده‌ها و نظرات خودش بر رسانه‌ها را تشدید کرده است.

«مایکل پَک» رئیس «سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده»


طبق گزارش این رسانه آمریکایی، «جِیمی فلای» که از ماه آگوست ریاست «رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی» را برعهده داشت، یکی از این مدیران برکنار شده است.

«بی فنگ» رئیس رادیو آزاد آسیا، «آبلرتو فرناندز» رئیس شبکه پخش خاورمیانه و «لیبی لیو» مدیر «صندوق فناوری باز» را که یک شرکت فعال در زمینه «آزادی اینترنت» است، اخراج کرد.

اخراج لیبی لیو در حالی انجام شد که او پیشتر پیشنهاد استعفا و خروج از مقامش را داده بود اما مدیر سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده بدون توجه به استعفایش، او را اخراج کرد.

برکناری‌ها در شبکه صدای آمریکا در حالی انجام شده که هفته گذشته مدیر و قائم مقام این شبکه پیش از روی کار آمدن مایکل پک به عنوان رئیس سازمان ناظر بر صدای آمریکا از مناصب خودشان استعفا دادند.

استعفا و برکناری‌ها در صدای آمریکا در حالی خبرساز شد که پیشتر تنش‌ها بین کاخ سفید و شبکه صدای آمریکا (VOA) بر سر پوشش اخبار شیوع ویروس کرونا و همچنین مسائل ایران جنجال به پا کرده بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =