استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات از ابتدای تیرماه الزامی است

باتوجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا در روزهای اخیر، سید علی آقازاده بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا استفاده از ماسک را در اماکن عمومی و ادارات این استان از ابتدای تیرماه الزامی کرد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، استاندار مرکزی در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان ️با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا در روزهای اخیربیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات این استان از ابتدای تیرماه الزامی است.

وی در خصوص استفاده از ماسک اظهار کرد: استفاده از ماسک شیوه موثر بازدارنده از کرونا است و می‌طلبد که از روز اول تیرماه این عادت رفتاری در تمامی اماکن عمومی و نهادهای اجرایی با حساسیت اعمال شود و  نیاز است مسئولان نیز بر حسن  آن نظارت جدی داشته باشند.

سید علی آقازاده متذکر شد:فرمانداران و ستاد پدافند زیستی شهرستان‌های استان مرکزی راهبران تصمیم‌های مقابله‌ای با کرونا هستند و هر گونه سوء رفتار را باید پاسخگو باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تردد خودروهای سبک در مدت سه ماه گذشته در جاده‌های استان مرکزی ۲۰ درصد کاهش داشته است تصریح کرد: در مدت ۲ هفته گذشته تعداد تردد خودرو در جاده‌های استان ۱۳ درصد افزایش یافته که می‌طلبد با رعایت فاصله اجتماعی از شیوع ویروس کرونا در استان جلوگیری شود.

وی متذکر شد: رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی در دفاتر پیشخوان، پلیس +۱۰، تمامی دستگاه‌های اجرایی و دادگاه‌های این استان از جمله راهکارهای مهم در مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

آقازاده در خصوص فعالیت تالار ها با ۵۰درصد ظرفیت اظهار کرد:بر اساس مصوبات قرارگاه پدافند زیستی مقرر شد فعالیت تالارهای پذیرایی استان با ۵۰ درصد ظرفیت انجام شود که این مهم در برخی از تالارها رعایت نشده و باید زمینه اجرای این مصوبه در استان فراهم شود.

آقازاده خبرداد: ️با افزایش پنج برابری شمار مبتلایان و افراد بستری بیماری کووید ۱۹ در ۲ هفته گذشته در استان مرکزی روبرو بوده ایم و ۵۰ نفر در مدت ۱۰ روز گذشته به‌صورت متوسط در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که نسبت به ماه گذشته روند ابتلا به این بیماری افزایش بوده‌است.

وی با بیان اینکه با توجه به ابتلای این افراد به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی، وضعیت استان نسبت به سایر استان‌ها بهتر بوده است خاطر نشان کرد: در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی در اماکن عمومی، خیابان‌ها و ادارات پیش بینی می‌شود روند ابتلا به این بیماری در استان افزایش یابد.

استاندار در رابطه با ضد عفونی اماکن عمومی تصریح کرد:️ضدعفونی تاسیسات شهری، اتوبوس‌ها و خودروهای عمومی که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد باید همانند گذشته انجام شده و فرمانداران باید در این زمینه نظارت کافی داشته باشند.

آقازاده در خصوص فعالیت تاکسی ها گفت: مسافرگیری بیش از سه نفر در تاکسی‌های داخل شهری برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی ممنوع است و باید ضمن رعایت فاصله اجتماعی باید در اتوبوس‌ها از ماسک استفاده شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =