لزوم حمایت بیشتر برای رفع مشکل کمبود زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی تاکید کرد : با توجه به موقعیت استان مرکزی امکانات بیشتری برای بخش صنعت لازم است و در بحث تامین زیرساخت باید توجه ویژه ای شود و نمی توان شرایط را با استان هایی که امکان توسعه صنعتی کمتری دارند، مقایسه کرد.

مصطفی آمره در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی زیرساخت ها را در برخی شهرک ها و نواحی صنعتی ضعیف و نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان دانست و گفت : به عنوان نمونه در تامین برق و آب شهرک های صنعتی مشکلات بسیاری داریم ؛ در برخی شهرستان ها زمین به اندازه کافی وجود دارد و به تملک زمین جدید برای توسعه نیاز نداریم ، اما ارائه خدمات مناسب تر در این مناطق لازم است.
وی با تاکید بر این نکته که کماکان نیاز به ایجاد نواحی و شهرک های صنعتی و تملک زمین در استان وجود دارد، افزود: در برخی از شهرستان ها هنوز نرخ بیکاری رقم قابل توجهی است یا در اراک هنوز نیاز به ایجاد شهرک های جدید و توسعه شهرک های کنونی وجود دارد ، اما زمین برای واگذاری موجود نیست.
آمره در خصوص واحدهای صنعتی بهره برداری شده در سال گذشته گفت : تعداد ۱۰۳ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی پروانه بهره برداری گرفته اند و هزار و ۴۸۸ نفر اشتغال زایی این تعداد واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۷۴۵ میلیارد ریال بوده است.
آمره ارائه بهترین خدمات با کمترین قیمت تمام شده و حمایت از توسعه متوازن را از مهمترین اهداف عنوان کرد و ادامه داد : در استان مرکزی نیز این سیاست اجرا و از شهرها و مناطقی که سرمایه گذاری صنعتی کمتر مورد استقبال قرار گرفته ، حمایت شده است که یکی از اهداف این موضع جلوگیری از مهاجرات های بی مورد می باشد .
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی بیان کرد : سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی منعقد و از این رقم ۶۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تاکنون پرداخت شده که می توان گفت برای اولین بار چنین شرایطی تجربه شد.
وی در پایان با اشاره به حمایت مطلوب استاندار و سازمان برنامه و بودجه استانداری از طرح ها و برنامه و تاکید بر نیاز تداوم حمایت ها و نگاه بلندمدت اظهار کرد: در صورتی هدف ارائه خدمات مطلوب تر و قابل قبول تر محقق می شود که در بخش تکمیل زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان بیش از این سرمایه گذاری شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =