صنعتی‌سازی راهکار احداث مسکن ارزان‌قیمت در آذربایجان‌شرقی است

ایرنا نوشت: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: راهکار احداث مسکن ارزان‌قیمت، صنعتی‌سازی ساختمان است، اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم اقدامات تاثیرگذار در این راستا انجام دهیم.

جواد رحمتی روز سه شنبه در نشست شورای مسکن آذربایجان شرقی، با بیان این‌که در طرح اقدام ملی سعی شده تا تجربه مسکن مهر که هدف فقط تولید مسکن بود، تکرار نشود، افزود: با توجه به وضعیت بازار مسکن، افزایش قیمت‌ها و استقرار ساخت‌وسازها در بخش خصوصی، تولید مسکن در طی چندسال گذشته انجام نگرفته که با تداوم این روند قطعا در راستای تولید مسکن و طرح اقدام ملی مسکن نیز به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی با اشاره به امضای چند قرارداد ساخت مسکن ملی در شهرستان تبریز و مراغه بیان کرد: متاسفانه قراردادهای سایر شهرستان‌ها تاکنون محقق نشده است.

رحمتی با تاکید بر قطعی کردن تعداد متقاضیان، گفت: از ابتدای شروع فراخوان ثبت‌نام تاکنون با ریزش متقاضیان رو به رو بودیم به طوری که تنها ۷۸۰ نفر یعنی کمتر از ۲۰ درصد ثبتنام کنندگان تاکنون باقی مانده‌اند.

وی افزود: شهر تبریز ظرفیت لازم جهت تولید مسکن بخش دولتی را ندارد و در خصوص واگذاری زمین از سوی سایر ادارات هم‌چون آموزش و پرورش نیز نمی‌توان توقع داشت. 

وی  با بیان این‌که شهر سهند، ظرفیت لازم برای ساخت مساکن ملی را دارد، گفت: قیمت تمام شده مسکن در این شهر پایین تر بوده و فاصله بین تبریز و سهند با اتمام پروژه بزرگراه تبریز_سهند به ۱۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

مشکلی بابت تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن وجود ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در طرح اقدام ملی مسکن مشکلی از بابت تامین زمین در استان نداریم.

ابوالقاسم سلطانی با اشاره به سهم ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحدی استان در طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: پروژه‌های مسکن ملی در نقاط مختلف تبریز از جمله خیابان طالقانی، یوسف آباد و باغمیشه، مراغه و آذرشهر کلنگ زنی شده است.

وی افزود: برای تامین باقی اراضی در طرح اقدام ملی مسکن، تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش استان و وزارت دفاع امضا شده تا اراضی راکد و بالاستفاده این بخش‌ها را در کمسیون ماده پنج تغییر کاربری داده و به راه و شهرسازی جهت ساخت مساکن ملی واگذار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص صنعتی سازی ساخت و ساز در استان، گفت: در گذشته چندین بار در استان اقدام به صنعتی سازی ساختمان‌ها کردیم اما متاسفانه ناتمام ماند و در نیمه راه به سنتی سازی رسید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =