شمار مبتلایان به بیماری کرونا همچنان در چهارمحال و بختیاری صعودی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از افزایش شمار مبتلایان سرپایی به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر مجید شیرانی افزود: افزایش تعداد نتایج مثبت بیماران سرپایی مبتلا به بیماری کرونا می طلبد تا مردم در مراودات اجتماعی به نکات بهداشتی بیشتر توجه و ضمن استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات از تشکیل مجالس دورهمی خودداری نمایند.
وی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در سومین روز از تیرماه ۹۹ در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون حدود ۲۰۰۰ بیمار با علایم بالینی مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری شده اند.
به گفته وی، ️طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۵ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی افزود: در شبانه روزگذشته بیش از ۳۰۰ بیمار با علایم مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به مراکز منتخب و سرپایی استان مراجعه داشته اند که بیش از ۲۰ مورد آن منجر به بستری بیماران در مراکز درمانی شده است.
دکتر شیرانی، تعداد نمونه های گرفته شده از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون در استان را ۱۴۶۸ مورد اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۵۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۲ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز خرسندی از اینکه، طی ۲۴ساعت گذشته، مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است افزود: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان ۴۱ نفر می باشد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون ۹ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، بعنوان ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده یادآور شد، روند بستری بیماران مبتلا به بیماری کرونا تقریبا ثابت و مشابه روزهای گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه، موارد سرپایی طی ۲۴ساعت گذشته روند افزایشی قابل توجهی داشته است اظهار داشت: قطعا با افزایش تعداد موارد سرپایی، تعداد بیماران بستری و به دنبال آن تعداد موارد مرگ و میر افزایش می یابد.
دکتر شیرانی با بیان اینکه هم اکنون از لحاظ تعداد تخت های بیمارستانی در وضعیت با ثبات قرار گرفته و بر اساس ۳ سناریوهای چیده شده در ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ ، خوشبختانه در سناریوی اول و حالت خوشبینانه قرار گرفته ایم افزود: تمهیدات لازم برای اختصاص بخش های بیشتر بیمارستان به درمان بیماران کرونایی در صورت افزایش شمار موارد بستری اندیشیده شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =