خبر نیوز نوشت:فضای مجازی راهی شده تا برخی از افراد که تخصصی در علم پزشکی و منجمله ویروس کرونا ندارند برای افزایش فالوور های خود دست به انتشار کلیپ، مطلب و تصاویری از روش های درمان این بیماری بزنند.

بعضی از این افراد، با عناوین و مدارکی که نوشته اند -و البته فقط نوشته اند و مدرکی برای اثبات مدارک خود ارایه نکرده اند!-  با ترجمه های نصفه و نیمه برخی از مقالات و مجلات نه چندان معتبر خارجی در مورد کووید 19، اقدام به انتشار پست های متفاوت درباره ویروس کرونا و حتی درمان آن می کنند و در واقع به نظر می رسد راهی پیدا کرده اند برای افزایش فالور و در نهایت شهرت.

در این روزها و ماه های بحران کرونا، طبیعی است که هر فردی به دنبال روشی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس و یا راه درمان آن باشد. به همین دلیل افراد عادی نیز با دیدن عناوین این افراد به مطالب آن ها اعتماد و آن ها را باز ارسال می کنند و همین نیز باعث می شود تا بازار شایعات افزایش پیدا کند؛ کاملا مشخص است که برخی از این پست ها هیچ گونه بار علمی ندارد و تنها از یک مقاله با اعتباری پایین ترجمه و در فضای مجازی دست به دست می شوند.

عده ای نیز به درج اخباری اغراق آمیز از آمار کرونا با جزئیاتی فراتر از آنچه رسانه های کشورمان اعلام می کند پرداخته  و با این کار قصد شهرت و رسیدن به نام و نانی دارند که البته تا حد زیادی موفق هم بوده اند.

وقتی جامعه ای دچار مشکلات ناگهانی می شوند، افراد فرصت طلب به میدان می آیند و از این آب گل آلود به راحتی برای خود انواع و اقسام ماهی ها را  صید می کنند.

کوتاه سخن آن که بسیاری از افراد می خواهند از وحشتی که کرونا به جان مردم انداخته سوءاستفاده کنند، حقیقت این است که راه برای دکان داری برخی افراد باز شده و تنها هوشیاری خودمان است که می تواند سره از ناسره را تمیز دهد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =