بازرسی از بازار شهر یاسوج پلمپ  و ارسال پرونده های متخلف به تعزیرات حکومتی

عصر دیروز بازرسان نظاراتی استان با حضور در بازار، وضعیت قیمت ها در شهر یاسوج را مورد بررسی قرار دادند و کسبه متخلف بازار پلمپ و جریمه شدند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین کهگیلویه و بویراحمد؛وجود مشکلات فراوان بازار، سبب شد تا عصر دیروز مدیر کل تعزیرات، معاون بازرسی صنعت ومعدن و همچنین معاون دادستان مرکز استان، بازرسان بهداشت با حضور در بازار، وضعیت حاکم بر بازار را بررسی کردند.

مدیر کل تعزیرات استان درگفتگو با خبرنگاران استان در خصوص بازرسی از بازار شهر یاسوج گفت: برای نظارت بر قیمت کالاهای اساسی  بازرسی ها تشدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه، عدم ارائه فاکتور از جمله تخلفات بازار است گفت: اولین اقدام بازرسان برای بررسی گرانفرشی ارائه فاکتور است، که امروز موارد زیادی فاکتور ارائه نکردند و پرونده تخلف برای آنها تشکیل شد. 

صالحی نیا با اشاره به تخلفاتی مانند نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی در بازار گفت: قرار دادن اجناس مورد نیاز شهروندان در پیاده روها و همچنین فروش برخی کالاهای تاریخ مصرف گذشته از تخلفات دیگر کسبه در شهر یاسوج بود.
 
در همین رابطه معاون بازرسی صنعت و معدن استان با اشاره به تشدید نظارت ها در بازار گفت: گشت های مشترک بازار در دو نوبت صبح و عصر انجام و با کلیه متخلفان که مرتکب تخلفاتی مانند گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت و  عدم ارائه فاکتور داشته باشند،  به شدت برخورد می شود. 

روح الله باقری با اشاره به اصنافی که در گذشته  مرتکب  تخلف و جریمه  شدند، و برای بار دیگر مرتکب تخلفات قبلی می شوند، تاکید کرد: با حکم دادستانی و قاضی تعزیرات اقدام به پلمپ آن واحد صنفی متخلف می شود.

وی افزود: پرونده های اصناف متخلف را بعد از تشکیل برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

لاز به ذکر است با برسی وضعیت بازار تخلفاتی مختلفی شامل گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور، نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی، فروش اجناس تاریخ مصرف گذشته، و همچنین عدم درج قیمت بر روی کالاها، و همخوانی نداشتن قیمت فاکتور با قیمت فروش بخشی از تخلفات بازار بود.

در همین رابطه  مغازه های مختلف از جمله یک باب مغازه سوپرمارکت و یک باب صنف موبایل فروش پلمپ و شخصی دیگر از همین صنف مشمول جریمه شدند، از طرفی گرانفروشی و عدم درج قیمت و همچنین نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی در بازار عمده فروشان یاسوج بخشی از تخلفات بود که این تخلفات ثبت و جهت اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =