در ۳ ماه گذشته بالاترین میزان عفو، مربوط به زندانیان همدان بوده است

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: پرونده ۲۰۰۰ نفر از زندانیان استان همدان در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه، در چهارمین روز از هفته بزرگداشت قوه قضائیه و در مراسم تجلیل از قضات و کارمندان شایستۀ تقدیر این استان گفت: اتقان و استحکام آراء و ضرورت کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی از مهمترین برنامه های دادگستری کل استان است.

رئیس کل دادگستری استان به عفو ۵۴۱ نفر از زندانیان استان همدان توسط مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین رقم عفو در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: لیست ۲۰۰۰ نفر از زندانیان استان برای عفو در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه در حال بررسی است.

دکتر عدالتخواه ضمن گرامیداشت یاد، نام و سیرۀ معمار دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله شهید دکتر بهشتی و یاران وفادارش، اظهار داشت: تلاش و مجاهدت های قضات و کارمندان دادگستری همدان، علیرغم مضائق و سختی های ناشی از نوع کار و همچنین شیوع بیماری کرونا در جهت خدمت رسانی به مردم قابل تقدیر است.

وی با ابراز رضایت از سلامت بسیار مطلوب قضات و کارکنان دادگستری استان همدان، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی نبض سلامت کشور است و نباید هیچگونه آلودگی داشته باشد.

رئیس دستگاه قضائی استان همدان تاکید کرد: شرایط بعضاً غیر مطلوب زندگی، توجیه کننده خارج شدن افراد از مسیر صحیح نیست و دستگاه قضائی هیچگونه انحرافی را بر نمی تابد.

دکتر عدالتخواه، سالم سازی از درون و برون را یکی از محور های سند تحول قضائی مبتنی بر گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: در جریان بازدید های متعددی که از تمام حوزه های قضائی استان بعمل آمده، نشانه و رگه ای از فساد مشهود نبوده است.

وی اضافه کرد: مراقبت از همکاران تنها وظیفه مدیریت دادگستری و مراجع نظارتی نیست بلکه همه باید علاوه بر کنترل خود مراقب اطرافیان نیز باشند و از  سقوط همکاران و دوستان با تذکر مناسب و به موقع جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش 30 درصدی پرونده های معوقه بلحاظ مدیریت و تعیین تکلیف این گروه از پرونده ها، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مردم در برقراری صلح و سازش بین افراد بسیار ضروری است.

وی از کسب رتبه نخست شورا های حل اختلاف استان همدان در زمینه صلح و سازش و قرار داشتن در بین 5 استان برتر کشور در رابطه با عملکرد مطلوب نیز خبر داد و گفت: از تمامی قضات درخواست می شود تا پیش از ورود به رسیدگی های قضائی، طرفین پرونده ها را به صلح و سازش دعوت کنند. 

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از قضات و کارمندان شایستۀ تقدیر دادگستری استان همدان که بر اساس معیار ها و ضوابط معین انتخاب شده بودند، تقدیر بعمل آمد. 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =