در پی افشاگری نیویورک تایمز،دیپلمات های روس تهدید شدند

ایسنا نوشت: سفارت روسیه در آمریکا خواستار آن شد که مقامهای آمریکایی از بابت تهدیدات مطرح شده علیه دیپلماتهای روس بعد از گزارش شدن "اخباری دروغ" درخصوص نقش مسکو در افغانستان پاسخگو باشند.

خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که یک واحد اطلاعات نظامی روسیه اقدام به پیشنهاد جایزه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن سربازان ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان کرده است.(اینجا)

هیات دیپلماتیک روسیه با رد این ادعاها تاکید کرد که کارمندانش در پی انتشار این مقاله تهدیدهایی را دریافت کرده‌اند.

این سفارتخانه در پیامی در صفحه توئیترش اواخر روز جمعه نوشت: یک سری اتهام‌زنی‌های بی اساس و با منبع ناشناس، منتشر شده توسط نیویورک تایمز، درباره مسکو به عنوان مغز متفکر پشت قتل سربازان آمریکایی در افغانستان منجر به تهدیدهای مستقیم جانی علیه کارمندان سفارتخانه‌های روسیه در واشنگتن دی.سی و لندن شده است.

سفارت روسیه از آمریکا خواست تا به مساله دریافت این تهدیدها پاسخ دهد.

این سفارتخانه در پیام خود نوشت: نیویورک تایمز دست از اشاعه اخبار دروغی که باعث برانگیخته شدن تهدیدهای جانی می‌شوند، بردارد. ما خواستار آن هستیم که مقامهای آمریکایی مربوطه تدابیری موثر را در راستای عمل به وظایف بین‌المللی خود تحت کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین اتخاذ کنند.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1403809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =