معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان: مبارزه با بلای خانمانسوز اعتیاد در سطح جامعه وظیفه همگانی است

معاون اجتماعی سپاه ناحیه همدان گفت: همه باید در طرح محله پاک برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و بلای خانمانسوز اعتیاد تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ صادق نظری با اعلام اینکه طرح «محله پاک» در چهار منطقه شهرستان همدان اجرا شده است، افزود: این طرح با هدف مبارزه و کاهش میزان مصرف مواد مخدر در چهار محله آسیب‌پذیر شهرستان همدان از قبیل حصار، خضر، شهرک ولیعصر و منوچهری اجرا شد.

نظری با یادآوری فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح که در مناطق آلوده اجرایی شده اقداماتی از قبیل آگاه‌سازی، آموزش به خانواده‌ها که با معتادین چگونه برخورد کنند، از بین بردن محرومیت‌های محلات، درمان معتادین در کمپ‌ها با تخفیف ۷۰ درصدی و صیانت از خانواده‌های آنها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این طرح یک محله را بر اساس تمام آسیب‌های که وجود دارد بررسی می‌کنیم و آسیب‌های جدی از هم تفکیک شده و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم اما در برخی از محلات، مواد مخدر آسیب جدی آنها است که همان را پیگیری می‌کنیم.

مسئول اجتماعی سپاه ناحیه همدان به آسیب‌های ناشی از اعتیاد پرداخت و گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده از خود اعتیاد ۱۰ نوع مشکل و آسیب به وجود می‌آید که از آن جمله می توان به بیکاری، فروش لوازم ضروری منزل، اختلاف زوجین، طلاق، بچه‌های طلاق و آسیب های متعدد دیگر اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در محله پاک، توزیع کننده، مصرف‌کننده و خانواده آسیب دیده از اعتیاد، وجود نخواهد داشت.

46

کد خبر 1403872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =